Transamerica 2012 - dag 31 - Hartville, MO - Marshfield, MO(45 km)

30 juni 2012 - Marshfield, Missouri, Verenigde Staten

Op zoek naar wat verkoeling zijn we gistermiddag, toen de bibliotheek dichtging, naar het City Park gereden, waar een meertje zou zijn en schaduw. Het was er net zo heet als in de stad en het water van het meer zag er vies uit, dus nadat Henk wat foto's had genomen, zijn we weer teruggereden naar de Court Square. Daar kwamen net twee vermoeide fietsers aan die ook in Hartville wilde overnachten, na een tocht van 75 mijl. Wij konden ze wegwijs maken - de rest rooms van het gerechtsgebouw mochten we ook na sluitingstijd gebruiken, via de achteringang - en we spraken af later met zijn vieren te gaan eten. Mark en Devon reden een gedeelte van de Transamerica trail, van Colorado Springs tot aan Saint Louis in Kentucky. Mark is high school teacher en Devon, 19 jaar oud en nu college student, een van zijn voormalige leerlingen. Ze rijden voor een goed doel: Spinning against finning, om een einde te maken aan het kennelijk wijdverbreide verminken van haaien door middel van het levend verwijderen van hun vinnen. Tijdens het eten, alweer bij LJD's Family Diner, hebben we handige tips uitgewisseld, omdat we in tegenovergestelde richtingen rijden. De luikjes vielen bij iedereen snel dicht, dus: terug naar ons veldje, tenten opzetten en gaan slapen, terwijl het nog steeds bloedheet was. Jan en Els, herinneren jullie je nog die nacht dat we in Death Valley kampeerden? Zoiets dus, plus een hoop herrie van auto's, uitgaanspubliek en het licht van vele felle lampen. We werden vrij geradbraakt wakker, liepen als zombies heen en weer en zijn dus ook vrij laat weggekomen, na alweer! bij LJD's te hebben gegeten - niet vanwege de kwaliteit maar het is het enige restaurant afgezien van de Subway. Nog maar net op weg kwamen we Bojan tegen uit Slovenie, met wie we een poos hebben staan praten. Gezellige verhalen over beren had hij. Heb je de honden gehad, is de volgende enge diersoort aan de beurt. Ben bang dat die niet gevoelig zullen zijn voor alpha male optreden... Het fietsen viel ons beiden zwaar, het was al snel warm en de Ozarks lieten zich weer gelden met vele, vele heuvels in alle varianten van hun weerbarstigheid. Ja, het zijn echt monsters! De afstand van slechts 45 km leek wel twee keer zo lang; blij dat we om half 12 in het oerlelijke Marshfield aankwamen. Paar boodschapjes gedaan bij Walmart, toen heerlijk gecrasht in onze kamer in het Holiday Inn Hotel. Het is nu half zes, we gaan een glaasje wijn drinken en straks eten bij El Grillo. Kortom, het leven is goed in de Holiday Inn Express. Wanneer ben je eigenlijk officieel te oud om te kamperen?

Totaal 2730 km

1. Ger Willems:
    Beste Henk en Marja,
    Ik dacht dat sabbatical iets in zich heeft van tot rust komen, maar jullie inspanningen geven een beeld dat beter past bij een voorbereiding op de Olympische Spelen in Londen. De beschrijvingen van de ontmoetingen, de rustplekken en de licht alcoholische versnapperingen geven aan dat ontspanning wel degelijk ook in ruime mate aanwezig is. We zouden trouwens niet ongelukkig zijn als we iets van jullie warmte hier zouden krijgen.
    Ik weer uit naar het stukje van morgen.
    Groetjes
    Ger
  2. Jet:
    Lieve Marja & Henk,
    Ik begrijp dat jullie nu op het punt zijn dat morele ondersteuning vanuit thuisfront gewenst is. Jullie stellen ook een concrete vraag: ons advies zou zijn....gewoon overstappen op comfortabele hotels met airco en goed eten.....Het is toch wel erg dat mevrouw de rechter via de acheringang in haar ponnetje 's nachts moet gaan plassen in het gerechtsgebouw. Straks is ze nog chantabel........Henk doe er wat aan :-). Leuk trouwens dat Elske nu ook veilig geland is! Jullie zullen je er wel op verheugen haar te zien!
    Liefs Jet
  3. José ter Haar:
    Hé moppen,
    Na al die noeste fietsarbeid verdienen jullie het om goed te slapen. Anders houd je het toch ook niet vol?

Zal duimen dat de temperaturen dalen.

Dikke X,
    José