Transamerica 2012 - dag 32 - Marshfield, MO - Everton, MO (89 km)

1 juli 2012 - Everton, Missouri, Verenigde Staten

Tja, het wordt een beetje eentonig. Zonnig, droog en heet. We zullen eraan moeten wennen, want de weersverwachting geeft weinig hoop op verandering. 'Near record temperatures' en 'opressive heat' roepen de weermannen en -vrouwen in koor, want de 'ridge of high pressure' en de straalstroom zorgen voor een stabiele situatie en veel hitte in vrijwel het hele oosten van de VS. Iedereen die we spreken, voegt daar nog bemoedigend aan toe dat het in Kansas allemaal nog erger wordt. Ach ja, we zien wel. Op tijd starten, veel vloeistof en regelmatig pauzeren, want wachten tot het weer koeler wordt, is geen optie.

Toen we iets na zevenen, na een stevig ontbijt in de Holiday Inn Express, vertrokken, was het een graad of 23. Omdat het een beetje bewolkt was, bleef het de eerste anderhalf uur nog redelijk te doen, ook al omdat de route weinig geaccidenteerd was. Dat laatste ging al snel over, dus we hebben toch weer bijna 1000 hoogtemeters voor de kiezen gekregen. Steeds korte, maar venijnige klimmetjes en daarna afdalingen die niet lang genoeg waren om weer helemaal uit te rusten. Het landschap bleef onveranderlijk mooi, maar we vinden het vast niet heel erg als we de Ozarks morgen definitief vaarwel mogen zeggen. Van de keize om wel de officiele route te volgen, hebben we overigens absoluut geen spijt; het was alle moeite meer dan waard.

We zijn na een heerlijke sandwich bij het benzinestation in Walnut Grove, via de supermarkt in Ash Grove, terechtgekomen op Running Spring Farm iets buiten Everton. Dat is een zogeheten 'hunting lodge' waar jagers zich gedurende het seizoen naar hartelust kunnen uitleven op het afknallen van fazanten en patrijzen, maar waar ook fietsers 's zomers van harte welkom zijn voor 20 $ pppd. Prima accommodatie, een volledig ingerichte keuken, airco, wifi en een satelliet-tv, waarop ik onder het genot van een biertje zag hoe Italie een pak slaag kreeg van Spanje. Deze plek, die we tot nu toe voor onszelf hebben, was ons al aangeraden door Bojan uit Slovenie, niks mis mee.

Totaal 2819 km.

1. Margot:
    2 juli 2012
    Konden we maar ruilen wat betreft weer! Ik heb wel zin in een tijdje lekker hot en zwoel hier in A.dam. Zet hem op!
  2. Titia Sikma:
    2 juli 2012
    Oei Oei, dit lijkt toch wel sterk op afzien!
    Kamperen zou sowieso verboden moeten worden voor mensen ouder dan 35.
    Bovendien: de gedacht aan een zacht bed in een koele kamer houd je op de been en gemotiveerd, of niet?

Liefs,

Titia
  3. Linda:
    2 juli 2012
    De eentonigheid mag dan toeslaan, voor de kleurrijkheid van de vogels geldt dat overduidelijk niet; die lijkt alleen maar toe te nemen naarmate jullie meer kilometers maken. Prachtige foto's!
    Zouden ze ook lekker smaken, die vogeltjes :-)