Transamerica 2012 - dag 38 - Wichita, KS - Nickerson, KS (85 km)

7 juli 2012 - Nickerson, Kansas, Verenigde Staten

Na de 'familie'-dag met veel rondhangen, omdat het buiten echt niet te harden was en omdat Wichita niet echt veel te bieden heeft qua 'must see' zaken, hebben we vanmorgen vroeg de Abernathy's weer vaarwel gezegd. Over highway 96 naar Nickerson was de efficiëntste aansluiting richting de wat noordelijker gelegen officiële route. Wel een beetje saai en heel erg vlak (nieuw dagrecord) maar grotendeels naar het noordwesten omdat de weg de loop van de Arkansas volgt. Wij hadden ons daarom al verheugd op een dagje met de wind in de rug, maar dat bleek al snel een fikse misrekening. De wind was inmiddels naar west gedraaid, dus hadden we hem 'gewoon' weer schuin tegen. Morgen komt er, als de verwachtingen uitkomen tenminste, een einde aan de extreme hitte. Vanmorgen was het al rond tien uur 35 graden en rond de middag 40, terwijl het morgen maar maximaal 33 graden wordt .... Zelfs de wind lijkt zich enigszins ten gunste te keren, er komt een oostcomponent in. Het blijft redelijk vlak, maar we gaan wel langzamerhand richting 'High Plains​'. We zijn de laatste paar etappes al gestegen van ca. 250 m in Oost Kansas naar 450 nu, maar daar komt de komende week nog ruim een kilometer bij. Helemaal ongemerkt zal dat wel niet gaan.

We zitten hier in een bijzonder oord: Hedrick's Bed & Breakfast Inn and Exotic Animal Farm. Een hotel met het front van een Westernstadje, omgeven door een soort dierentuin met kamelen, struisvogels, kangoeroes, zebra's, giraffen en ander spul. We zitten in de Llama Suite. De eigenaar is een beroemde rodeo-clown en er worden door het hele land allerlei shows bezocht met de dieren. Die lijken het overigens best naar hun zin te hebben, want er worden regelmatig jongen geboren, vandaag nog een zebra.

Nickerson is maar een klein gat en morgen is alles hier zo'n beetje dicht, dus we moesten wel een beetje vooruit plannen, vooral ook omdat er tussen hier en de eindbestemming van morgen 'no services' zijn. Dat betekent: bijna 100 km lang niet eens een benzinepomp, laat staan een winkel. Gelukkig was de IGA goed gesorteerd, dus komen we de dag wel door zonder ernstige energietekorten.

Totaal 3321 km

1. Frans Janssens:
    8 juli 2012
    Da's ook toevallig! Wij zijn in 2008 Hedrick's Exotic Animal Farm tegen gekomen toen wij van Winnipeg naar Yellowstone reden. Ergens op een parkeerplaats in een van de Dakota's, ingehuurd door de plaatselijke middenstand, troffen wij ook deze bonte verzameling 'wilde dieren' aan. Een van hun waarschuwingsborden spande wel de kroon en heeft ook mijn verzameling Verbods- en Gebodsborden op facebook gehaald: Do not feed fingers to the animals (de rest mag wel)!
  2. Linda:
    8 juli 2012
    Hi guys, ik hoop voor jullie dat de wind draait en koelere lucht meevoert, dat jullie die 100 km. zonder 'parkeerplaats' goed doorstaan en de volgende stop weer stof tot verhalen geeft. Hou je taai (als een krokodil!) en doe je factor 50 op. Hier is het nog 1 week te gaan voor het vakantie is, xxx Linda
  3. Paul Tijssen:
    8 juli 2012
    Hoi, ik hoorde afgelopen donderdag van Eltjo over jullie reis. Na drie dagen lezen en foto's kijken ben ik helemaal bij en ga jullie volgen. Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit (en ook vermoeiend)

Gr, Paul