Transamerica 2012 - dag 42 - Scott City, KS - Horace, KS (82 km)

11 juli 2012 - Horace, Kansas, Verenigde Staten

Een relaxt dagje vandaag. Wat later opgestaan omdat het niet al te heet is en maar een relatief korte afstand op alweer een vlak parcours. Na het ontbijt op de kamer van het Scott City Inn Motel (niet de 1e keus, maar de rest was volgeboekt wegens een begrafenis in Lamar - 20 mijl verderop - de volgende dag, waar kennelijk nogal wat volk op afkwam) nog even staan kletsen met een leeftijdgenoot uit Nebraska, die de kost verdiende met het slijpen van landbouwwerktuigen. Hij kon zich, zoals de meesten, weinig voorstellen bij fietsen zonder motor, had zelf onlangs een nieuwe custom Harley Davidson gekocht.

We hadden Scott City nog maar amper verlaten toen we een nieuwe westbounder inhaalden, Louis uit Washington DC. Louis had net zijn Bachelors' gehaald en was op weg naar San Francisco alwaar hij op zoek gaat naar een baan. Tot de koffiepauze moest Marja mij steeds manen om kalm aan te doen omdat we hem steeds op afstand reden, maar nadat we hem in Leoti hadden getracteerd op koffie en een strawberry turnover, zette hij flink de sokken erin, want hij wilde vandaag twee keer zo ver als wij. We zijn zelf rustig verder gepeddeld naar Tribune, waar we al ruim voor de middag aankwamen, mede dankzij het feit dat de klok alweer een uur terug moet. We zitten nu dus op Mountain Time. Inmiddels zitten we trouwens al wel op ruim 1000 m hoogte, hoewel je dat aan het landschap absoluut niet ziet.

De bibliotheek was nog niet open, maar gelukkig kwamen we Bill tegen, een pensionado die na zijn werkzame leven in Phoenix, Arizona, weer was teruggekeerd naar zijn geboortestreek. Citaat van Bill om aan te geven hoe het hier op het platteland toegaat: 'It took me almost a year to remember that I can just leave my car keys in the ignition'. Hij wist ons haarfijn te vertellen waar we wel en niet heen moesten gaan; vooral niet naar het plaatselijke motel dus. We hebben nog even in het City Park bij het zwembad gekeken (de 'camping'), maar dat sprak ons toch niet zo aan. Na de lunch in Karen's Kitchen brachten we een bezoek aan de plaatselijke bank, waar we geen cash konden halen, want de ATM was ergens anders. Toen ik mijn bewondering uitsprak voor de prachtige brandkast, kregen we een rondleiding van de vice-president/cashier van de bank. Ze belde even met de eigenaresse van het aanbevolen overnachtingsadres en dus zijn we terechtgekomen in het 3 kilometer verderop gelegen Horace, bij de Barrel Springs Hunt Club, die we helemaal voor onszelf hebben. Marja ligt op de bank een tukje te doen, voordat ze straks een heerlijk maal gaat bereiden in de suprkeuken van de Hunt Club.

Totaal 3702 km

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Linda:
    12 juli 2012
    Hi, alweer een bijzonder adresje toegevoegd aan jullie lijstje, dus! Lekker weer eens koken waar je zin in hebt, en dat in een zo te zien geweldige keuken. Morgen nog een dag en dan heb ik ook vakantie. Maar niet per fiets! Wat zullen jullie een zuurstofkick in je bloed krijgen op die hoogte 9en hoger), de komende tijd!