Transamerica 2012 - dag 45 - Ordway, CO - Pueblo, CO (80 km)

14 juli 2012 - Pueblo, Colorado, Verenigde Staten

Op advies van Carol, de hotelière, hebben we gisteravond de plaatselijke horeca in Ordway bezocht: happy hour in de prachtige Columbine Saloon met echte cowboys, dartende dames en kinderen die op het biljart speelden, gevolgd door een prima maaltijd bij het restaurant aan de overkant, Bits and Spurs, waar het vol zat met locals in alle soorten en maten. In deze kleine stadjes kent iedereen elkaar en er wordt tussen de tafels dus van alles over en weer geroepen en gelachen. Wij vinden het steeds weer ontzettend leuk om dat mee te maken en ook zelf een praatje te maken met de mensen.

Toen we vanochtend de tassen aan de fietsen hingen, was de man van Carol al buiten. Hij gaf ons zijn visie op de landelijke politiek en vertelde wat wetenswaardigheden over Ordway. Afgezien van de feed lots aan de oostzijde zijn er nauwelijks nog boerenbedrijven omdat veel boeren hun waterrechten hebben verkocht aan de stad waardoor ze massaal met pensioen zijn gegaan. Maar er was new industry: een aantal grote penitentiaire inrichtingen aan de westzijde van de stad. 'So now we have bullshit on both sides...'.

Op weg naar Pueblo kwamen er langzamerhand wat heuvels links en rechts, terwijl de weg door het dal van de Arkansas rivier qua vlakheid een nieuw record vestigde. We zagen een heleboel prairie dogs onderweg, grappige beestjes die snel in hun holen doken zodra ze ons in de gaten kregen. In de verte tekenen zich al de contouren van de Rocky Mountains af, spannend! Wij kijken uit naar de prachtige landschappen die in het verschiet liggen na vandaag.

In Pueblo aangekomen hebben we bij bike shop The Great Divide een nieuwe buitenband voor mijn fiets gekocht, omdat de groene teflonlaag van de oude zichtbaar werd. In die winkel spraken we een echtpaar waarvan de man de VS oversteekt op uitsluitend gravel roads. Hij moet wel erg vaak zijn banden vervangen... Zij namen net als wij hun intrek in The Guesthouse Inn and Suites.

In de Ierse pub Shamrock Brewing Company aten we een fijne lunch en daarna zijn we, ondanks de alweer torenhoge temperatuur, een eindje gaan wandelen in 'historic' downtown Pueblo. Pfff. Het lekkere ijsje bij Life is Good verkoelde ons iets, maar het allerfijnste was de airconditioning van de motelkamer aan het eind van de wandeling.

Totaal 3971 km

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elske:
    15 juli 2012
    Hier in de bergen is het veel minder warm, vooral 's avonds, dat kunnen jullie vast wel waarderen! Tot morgen lieve papa en mama!
  2. Linda:
    15 juli 2012
    Hi, het valt op dat de gevels van de drink- en eetgelegenheden nog nooit Welstandsadviezen moeten hebben gehad, maar dat de binnenkant er juist heel goed uitziet zoals de Columbine saloon. Het kale landschap waar ik al zoveel mooie foto's van heb gezien verandert straks drastisch, zag ik op de kaart. Tegen de tijd dat ik dit schrijf zijn jullie al dicht in de buurt van Els. Veel plezier bij de familiehereniging!
  3. Jet:
    15 juli 2012
    Ha Marja & Henk! Knap dat jullie het helemaal volgens plan gered hebben, bewondering! Ik kan mij voorstellen dat het nu ook heerlijk is even met Elske te knuffelen! Veel plezier de komende fietsloze week!
    Liefs Jet
  4. Astrid:
    15 juli 2012
    Wat leuk dat alles volgens plan verloopt.
    Geniet morgen van het weerzien met Elske.

Liefs A en A.
  5. José ter Haar:
    16 juli 2012
    Dat zal afkicken worden, een fietsloze week!
    Maar wat mogen jullie berentrots op jezelf zijn. Op tijd bij Elske, geen onvertogen woord over de toch waarschijnlijk wel eens voorgedane barre omstandigheden én ons ook nog eens elke dag voorzien van mooie verhalen en foto's. Ik merk zelf iedere dag bij thuiskomst een addiction te ontwikkelen om jullie weblog zo snel mogelijk te openen. Komt natuurlijk ook door jouw plantenpuzzels, Henk.

Een hele goede tijd bij Christine en met Elske,xx,
    José