Transamerica 2012 - dag 46 - Pueblo, CO - Cañon City, CO (82km)

15 juli 2012 - Canon City, Colorado, Verenigde Staten

Om 7 uur vanmorgen, na een ontbijt van verse donuts, verlieten we Pueblo in de wetenschap dat het alweer heet zou worden en dat we eindelijk weer eens mochten klimmen, zij het nog relatief bescheiden. De forse tegenwind maakte het wel een stuk pittiger. Na de eerste helling kwamen we vier oude bekenden tegen die ons in Kansas hun hielen hadden laten zien, maar die zo lang in Pueblo waren blijven hangen dat we weer bij waren.

De bergen, die gisteren al in de verte zichtbaar waren, kwamen steeds dichterbij. In het plaatsje Wetmore, op ruim 1800 m hoogte, was de enige winkel ter ziele gegaan, maar konden we gelukkig water tappen in het plaatselijke Community Center. Hier zwaaiden we nog een keer naar de mede-fietsers, want de route naar San Francisco ging hier rechtdoor, terwijl wij afsloegen naar net noorden, vol tegen de wind in, maar wel bergaf.

In Florence ging de telefoon; Elske was al gearriveerd in Cañon City en zou ons tegemoet komen in haar gele Toyota FJ Cruiser (een soort van mini-Hummer, maar iets beschaafder). Al snel kwamen we haar tegen, heel bijzonder zo in de middle of nowhere. Ze heeft het hier ontzettend naar haar zin, haar maand vakantie vliegt voorbij. Na even bijgekletst te hebben, hebben we onze bagage in de auto gegooid en de laatste 12 km gefietst. Lekker geluncht in alweer een brouwerij annex restaurant, de Royal Gorge Brewing Company (het sterft hier in Colorado van de 'micro-breweries'). Fietsen achterop en toen op weg naar Golden. In Golden zelf een klein ongelukje: op één van de vele hobbels in de weg schoot de bevestigingsbeugel van Marja's fiets los en kantelde de fiets op straat. Het duurde een paar honderd meter voordat we dat doorhadden, maar gelukkig  heeft zo te zien alleen de linkerremhendel forse schade opgelopen, omdat het stuur als enige het wegdek raakte. We wilden de fietsen vandaag sowieso inleveren voor een beurt, dus maar extra goed laten nakijken.

Christine en Mark wonen in Golden, bovenop Lookout Mountain, een meter of 600 hoger dan Denver zelf en veel koeler dan daar beneden. Ontzettend leuk om Christine weer te zien, ze is geen spat veranderd. Mark kenden we nog niet, is een aardige vent. Ze hadden flink ingekocht voor de hongerige fietsers, heerlijke steaks  en gegrillde groenten en een heuse welkomsttaart!

Totaal 4053 km. Behalve de ontmoeting met Elske nog twee mijlpalen, de 4000 km voltooid en de eerste kilometers op de zevende kaart afgelegd. Prima moment voor een weekje relaxen.

1. Ad:
    16 juli 2012
    Hi VanDorens, geniet maar hartstikke van dat weekje holiday tijdens de vakantie en doe de groeten aan die chauffeur :)
  2. Linda:
    16 juli 2012
    Hi Henk Marja en Elske en natuurlijk ook Christine en Mark, het is net als een spannende serie waarbij het een week duurt voor het weer verder verder gaat; edoch intermezzo's in het verhaal zijn ook boeiend. Geniet van het samenzijn en de spieren hebben nu ook even welverdiende rust! Mooi om de zien, de fotos's van een stralende moeder en dochter xxx Linda
  3. Marlon:
    16 juli 2012
    Wens jullie een hele fijne tijd toe; geniet van elkaar en van de vrije dagen! Jij ook Elske. Groeten uit een regenachtig Bergen NH
    Liefs van Marlon