Transamerica 2012 - intermezzo, dag 1 - Golden, CO

16 juli 2012 - Golden, Colorado, Verenigde Staten

Ook op een rustdag word je vroeg wakker, natuurlijk. Maar dan blijf je lekker liggen, je luistert naar de geluiden van mensen die naar hun werk moeten, daarna is er weer stilte en dan de stem van Elske: tijd voor het ontbijt! En we moesten uit het raam van onze slaapkamer kijken, want er liep een hele kudde herten vlakbij het huis. Na een bakje  Cheerio's met vers fruit en koffie en thee vertrokken we naar de bike shop in Golden. De jongens van de shop deden zeer hun best voor ons, bestelden een nieuwe remgreep die vandaag op de post wordt gedaan in Illinois, maar er woensdag zal zijn en persten ons in hun drukke schema. Zo kunnen we over een week met geheel opgefriste en weer complete fietsen verder op onze tocht. Lunchen deden we ook in Downtown Golden, bij de Tabletop Mountain Inn, buiten op het terras. Het is hier een stuk hipper dan we gewend zijn, je ziet veel sportieve types, modieuze kledij en echte winkels met etalages en al.

De rest van de middag ging heen met een bezoek aan het postkantoor en de mall voor de aanschaf van een bril voor mij - al met al klaar binnen anderhalf uur, inclusief compleet oogonderzoek. Verder moesten er wat toiletartikelen, een horloge en kleding worden aangeschaft. Weer terug op de berg aten we met Christine en Mark. Het is heerlijk hier, we voelen ons echt thuis en hebben veel plezier met Elske.

1. Pa:
    17 juli 2012
    Genieten van wat actieve rust, lijkt me een goed idee. Er komt nog een stukje fietsen met aardig hoogteverschil. Maar wat een prachtig avontuur! We genieten er tweedehands van.
    Wij rommelen wat door. Ma is naar de Tjongerschans om haar benen te laten windselen, maar ze heeft geen pijn meer en de genezing lijkt goed door te zetten.
    Ons weer mocht wat beter; het is vakantietijd, maar het regent veel en het is te koud. Konden we maar wat middelen met jullie weer. Het was hier op het nieuws, dat de oogsten er slecht voor staan. Verdroogde mais in Iowa.
    Jongens, alle drie nog veel plezier daar aan de overkant van de big herring pond.
  2. Benderp:
    17 juli 2012
    Wat een leuke foto!
    Jaloers op jullie, vooral wat weer (puf puf) betreft.
    Geniet nog vele weken.
    Pee