Transamerica 2012 - intermezzo, dag 2 - Golden, CO

17 juli 2012 - Golden, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag eerst lekker uitgeslapen en daarna toch maar een beetje sportief geworden. Lekker 'tuben' op Clear Creek. Dit riviertje loopt door Golden en heeft wat later in de zomer, als alle sneeuw hogerop in de Rockies gesmolten is, precies genoeg water om je redelijk veilig op een grote autoband of iets dergelijks mee te laten voeren. Dat is een uiterst populair tijdverdrijf, met name onder de lokale jeugd, en inderdaad erg leuk om te doen. Het weer was perfect, zonnig, een graad of 27 en een lekker briesje, waardoor ik pas later op de middag merkte, hoe gemakkelijk je hier verbrandt. Wel weer wat onweersdreiging in de loop van de middag, maar het bleef bij een paar druppels.

Vanmiddag hebben we de Safeway bezocht (kwam eindelijk de Safeway Club card van Klaas een keer van pas) en hebben we flink ingekocht voor een gezamenlijk maal, dat Marja en Elske hebben bereid. Lekker én gezellig.

Gisteren kregen we nog verdrietig nieuws te horen. June Curry, de voor Transamerica-fietsers legendarische 'Cooky Lady', waarover we in ons verslag van 7 juni al eens schreven, is een paar dagen geleden overleden op 91-jarige leeftijd. Zie link.

1. Loeki:
    Hey familie,
    Mensen wat ziet dat er heerlijk, gezellig en relaxed uit! Wat een heerlijke plek om bij te kletsen en bij te komen.
    Groet aan jullie drie en Christine en Mark, en natuurlijk aan Trouble.
    Geniet ook maar een beetje voor mij van al dat moois in de natuur..dank voor de foto's nog maar een keer.
    Mochten jullie een adelaarsveer of -veren tegen komen? Ik houd me aanbevolen!
    Loeki en ook een groet van Willem.
  2. Linda:
    18 juli 2012
    Wat moet Denver een goede plek zijn om te wonen en ook om vakantie te houden; stad, natuur, fijn klimaat, zwemwater...Wel weer terugjkomen hoor! Wij vertrekken morgen voor een weekje naar Oslo waar we die mix ook zoeken, alleen is het daar wat koeler (21 graden). Liefs van Linda
  3. José ter Haar:
    18 juli 2012
    Al die herten om je heen, wat oogt Golden als een paradijselijk oord. De naam alleen al.
    Hebben jullie eigenlijk wel tijd gehad om een boek (niet reisgebonden) te lezen deze reis?
    Ik verheug me nu al om jullie terug te zien als zeer apart gevormde zebra's. Maar zover is het nog lang niet. Heel veel plezier nog deze break en met Elske en een dikke X voor jullie 3-en.