Transamerica 2012 - dag 52 - Walden, CO - Riverside, WY (80 km)

29 juli 2012 - Riverside, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag een relatief korte afstand, met slechts een tweetal wat serieuzere klimmetjes, verder een beetje op en wat meer neer. Veel bewolking en af en toe een spatje regen maar grotendeels gunstige wind.

Vanmorgen vroeg eerst met zoon Jan gebeld, in Utrecht gaat alles prima. Olga gebruikt ons huis als werkkamer om ongestuurd aan haar scripts te kunnen werken. Dat is mooi want dan lijkt het nog een beetje bewoond.

Eenmaal op de fiets kwam ik wat langzaam op gang omdat ik een spiertje heb verrekt aan de linkerkant van mijn borstkas en dat deed bij elke beweging pijn. Na een roze knol ibuprofen ging dat een stuk beter. Verder was er gelukkig veel te zien onderweg dat noopte tot afstappen, nieuwe bloemetjes, de grens met Wyoming, een prachtige adelaar, een roedel antilopes en meerdere fietsers. Eerst Marc (W-O) die op zijn racefiets zonder bagage kan rijden, omdat zijn vrouw hem begeleidt. Daarna de avontuurlijke tweeling uit Seattle, Mary & Beth, van West naar Zuid, die een zeer montere indruk maakten, maar die naar wij later hoorden al de nodige tegenslagen te verwerken hadden gekregen. Fiets gestolen vlak voor vertrek, later een fiets overreden, waardoor er een nieuw wiel moest worden gevonden, niet niks.

Voordat het echt begon te regenen, kwamen we aan in Riverside, een gat met 52 inwoners, maar alle noodzakelijke voorzieningen zijn er aanwezig. De alleraardigste mevrouw van de Tourist Information (op zondag open!) heeft ons uitgebreid voorgelicht. Daarom hebben we onze intrek genomen op Lazy Acres Campground, RV Park & Motel, waar ze ook een hele leuke campers' cabin (wel een bed en elektra, maar in je eigen slaapzak slapen) hebben, vlak bij de rivier. Verder heerlijk warme douches, een laundromat en ook Wifi. Riverside is een belangrijke tussenstop op de Transamerica trail, dus er zijn nog 4 andere fietsers alsmede een wandelaar die de hele Continental Divide trail doet - van de grens met Mexico tot aan de Canadese grens. De fietsers zijn pastor Eric en zijn zwager, die aandacht vragen voor de slechte hygiëne van kleine kinderen in arme gezinnen: http://www.riders4diapers.org. Verder de 67-jarige Lance, een gepensioneerde botanicus, die mij trouwens niet veel verder kon helpen met mijn pogingen tot identificatie van al die bloemen die ik fotografeer, en Stefaan DeCavele, een 46-jarige priester uit West-Vlaanderen. Met de laatste twee hebben we een hapje gegeten in de Bear Trap, waar we bediend werden door een Franse uitwisselingsstudent. Hij bekende dat hij had gehoopt in San Francisco of een andere grote stad terecht te komen, dan is dit wel iets heel anders...

Afgelopen weekend was het hier bomvol vanwege een groot Bluegrass-festival, maar iedereen is nu weer vertokken. Wij vinden het hier zo leuk, dat we een rustdag inlassen. Is sowieso handig omdat we moeten zorgen dat we na het komende weekend in Grand Tetons en Yellowstone NP aankomen, om de ergste drukte te mijden.

Totaal 4519 km

1. Linda:
    30 juli 2012
    Het klinkt heerlijk, in een camper aan de rivier overnachten. En al die leuke ontmoetingen, ik hoop voor jullie dat er nog vele warme handdrukken gaan komen. Veel plezier met de rustdag!