Transamerica 2012 - dag 65 - Rustdag in West Yellowstone, MT

11 augustus 2012 - West Yellowstone, Montana, Verenigde Staten

Ondanks de fikse regenbui van gisteravond en daarna het in het pikkedonker onhandige zoeken naar toilettas, koplampen en andere noodzakelijke attributen voor een nacht in de tent, hebben we besloten om nog een dag in het Grizzly RV Park te blijven. Het was prachtig weer en de dag kabbelde rustig voort met een ontbijtje in de Timberline Inn, daar lang blijven hangen omdat ze een goede wifi-verbinding hadden, boodschappen doen, lunchen aan de picknicktafel en kletsen met onze aardige Duitse buren Tine en Matthias. Zij zijn al veertien maanden onderweg op de fiets, van IJsland via Calgary in Alberta, naar Honduras in Midden-Amerika. Ze waren eigenlijk van plan om verder te trekken naar Zuid-Amerika, maar doordat ze vier weken waren blijven hangen op een prachtig eiland voor de kust van Honduras (vast hetzelfde eiland waar Wiebe en Alice ons over hebben verteld), zouden ze verderop in het regenseizoen  terechtkomen. Toen zijn ze maar teruggegaan naar de VS en nu kwamen we ze dus hier tegen. Over negen dagen gaan ze via Denemarken terug naar Duitsland.

Henk heeft zijn band verwisseld en we hebben in de conference room van de camping zitten internetten en lezen. Een echte rustdag dus, zonder interessante side trips, net waar ik behoefte aan had. We hebben vanavond gegeten in Cafe Madriz, het restaurant waar we gisteravond ook al, natgeregend en hongerig, een tafel hoopten te krijgen, wat niet lukte. Nu hadden we gereserveerd in dit leuke tentje waar het heerlijk rook en waar het weer stampvol zat. De tapas hier zijn wel wat anders dan we gewend waren. Het was maar goed dat de serveerster ons afremde bij de bestelling, anders hadden we heel grote doggy bags mee naar de camping moeten nemen. De gemiddelde portie was ongeveer een maaltijd, maar lekker! En nu maar hopen dat grizzly beren niet op de geur van knoflook af komen.... Morgen Montana verkennen.