Transamerica 2012 - dag 101 - Portland, OR

16 september 2012 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Van Castle Rock naar Portland was het maar een uur rijden, dus arriveerden we mooi op tijd in het Best Western Hotel, gewapend met ons couponboekje. Wij Nederlanders hebben de naam om graag voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten, maar vergeleken met Amerikanen zijn wij nog niks. Iedereen probeert hier kortingen te scoren en om als het even kan, goedkoper uit te zijn dan een ander. Wij zitten nu dus ook voor de helft van de normale prijs in een prachtige grote kamer, met ontbijt. Het is wel maar voor drie nachten, maar wie weet komt er weer een annulering.

Portland is een giga stad met allerlei wijken met weer een eigen centrum. We wisten niet zo goed waar te beginnen, dus zijn we eerst naar een factory outlet mall gegaan om nieuwe kleren te kopen. Henk is heel goed geslaagd met wel tien kledingstukken, ik scoorde een spijkerbroek en een trui. Vervolgens zijn we naar downtown gereden, hebben we de auto in een parkeergarage gezet en zijn gaan lopen. In het oude centrum wemelt het van de café's, brewery's en foodcarts, waar ze allerlei exotisch eten verkopen. Wij aten een met falafel en kofta gevuld broodje bij zo'n karretje, heel lekker. Er waren op veel plaatsen marktjes, met de bekende mix van hippiekleding, gehaakte mutsen en spreien in afschuwelijke kleuren, sieraden gemaakt van bestek of oud ijzer en veel andere huisvlijt die hier al snel voor kunst doorgaat. Ook veel bijzondere mensen: woeste haarstijlen en bijna iedereen heeft (veel) tattoes. We zagen een vrouw met een levende leguaan op haar hoofd! En bij de honden zijn de pitbulls duidelijk favoriet. Met een biertje op het terras van de Irish Brewery was het heerlijk mensen kijken.

Na nog wat omzwervingen door de stad zijn we teruggereden naar het hotel en hebben hier vlakbij wat gegeten. De komende dagen zullen we voorbereidingen moeten treffen voor de terugreis, want de fietsen en de Bob trailer moeten in dozen vervoerd worden en die moeten we zien te vinden bij een bikeshop. Ook willen we nog sportkleding kopen en boeken inslaan. Er is hier zo'n fijne grote boekwinkel, waar we zeker een dagdeel gaan doorbrngen. En wie weet gaan we nog wel een (fiets)tochtje buiten de stad maken, want het is en blijft heerlijk warm weer.

1. Linda:
    17 september 2012
    Ik kan me goed voorstellen dat jullie na maanden hetzelfde te hebben gedragen, wel toe zijn aan verversing van de kledij. Voor iemand die zo van mooie kleding houdt als Marja is dat alleen al een prestatie om zo lang hetzelfde te dragen. Sportkleding? Alweer nieuw plannen? Zou me niet verbazen, na deze zo geslaagde trail.
  2. Margot:
    17 september 2012
    tip: koop in de boekwinkel (barnes & noble) een e-reader, de NOOK, touchscreen met glowlight. Echt ideaal. Als het niet bevalt neem ik hem heeeeeel graag van jullie over. vpv!