Transamerica 2012 - dag 102 - Portland, OR

17 september 2012 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

'Shop until you drop', was het vandaag. We hadden op internet opgezocht waar achtereenvolgens de Nike Factory Outlet Store, Powell's Book Store, Anthropologie en REI waren. De eerste is het dichtstbij en de andere drie liggen op loopafstand van elkaar in het centrum (Pearl District). Vanwege het zeer aantrekkelijke prijsniveau - nog verder veraangenaamd omdat Oregon geen Sales Tax kent - is het erg verleidelijk om alles wat er leuk uitziet mee te grissen, maar het is toch wel handig om vooral die dingen kopen die je ook echt gaat gebruiken. Bovendien moet alles straks ook nog weer mee in het vliegtuig en gaat de douane op Schiphol steigeren als je het te bont maakt.

Overal goed geslaagd, behalve bij REI (recreational equipment incorporated), een fantastische zaak voor outdoorspullen en -kleding, waar je de nieuwste high-tech dingen van Patagonia, Arcteryx, Marmot, e.d. kunt krijgen, voor als je bij -20 moet overnachten tegen een bergwand en zo. Marja is al een hele tijd op zoek naar een nieuwe lange winterjas die de kou net zo goed buiten houdt als haar uiterst onelegante en loodzware pooljas van H&M, maar er net wat flitsender uitziet. Ze had iets gezien van The North Face, maar wat ze zocht hadden ze niet bij REI. REI kan ons wel aan fietsdozen helpen voor de terugreis en zowaar hebben ze ook een doos voor de Bob-trailer, dus ons bezoek was zeker niet voor niks. Nadat we bij de The North Face Store, ook in dezelfde wijk, Marja alsnog geheel gelukkig konden maken zijn we uitgeput (vooral ik, want langer dan een à twee uur achter elkaar door winkels sjouwen is een gruwel) neergestreken voor een biertje/wijntje en een simpel maar lekker hapje eten in de Deschutes Brewery & Public House.

Terug in het hotel nog even een wasje draaien, verhaaltje schrijven, foto's uploaden en dan hebben we ons best weer gedaan voor vandaag.

1. Elske:
    18 september 2012
    fijn dat je nog de anthropologie hebt gevonden mama! :) en ik heb heeeeel veel zin om jullie zaterdagochtend te zien!
  2. Linda:
    18 september 2012
    Een jas voor fiets, regen en wind, en er toch niet uitzien als een type waar Youp van het Hek de draak mee zou steken? Designers, doe toch eens uw best! The North Face is er kennelijk in geslaagd, zodat Marja nu de juiste jas heeft gevonden. Jullie komen zaterdag aan met pakweg 16 graden, hollands herfstweer dus.