Transamerica 2012 - dag 103 - Portland, OR

18 september 2012 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Dat je je familie en vrienden gaat missen als je maandenlang van huis bent, spreekt vanzelf. Maar wat nog meer? Het eigen bed misschien, de bloemenmarkt op zaterdagochtend en een bruine boterham met kaas, veel meer kan ik niet bedenken. Henk mist het bridgen en hij had daarom op internet zitten zoeken naar een bridgeclub in Portland. Bij The Ace of Clubs kun je dagelijks om half 11 terecht voor een parenwedstrijd van enig niveau. Na enig zoeken vonden we The Ace op een industrieterrein. Omdat er een meerdaags toernooi gaande is in Seaside, was de zaal niet geheel gevuld, maar er waren toch 24 paren komen opdagen, merendeels kwieke gepensioneerden. De formule was: 13 dollar betalen, vier rondjes spelen, dan lunchen en vervolgens nog vijf rondjes van drie spellen. Het was best leuk! Bridgers zijn overal ter wereld ongeveer hetzelfde denk ik, dus we voelden ons snel thuis. Ook bleek dat je na vier maanden onthouding niet vergeten bent hoe te bieden en te spelen. We eindigden met ruim 59% op de tweede plaats.

De rest van de middag hebben we gewandeld in Hawthorne, een levendige en hippe wijk aan de oostkant van Portland, met bijzondere winkels en heel veel restaurants en café's. Ook hier weer weinig grijze muizen te bekennen, het lijkt wel alsof er een wedstrijd gaande is wie er het origineelst uitziet, met lange vintage gewaden, veel bloot waardoor je de tattoos en piercings goed ziet en allerlei wilde kleurencombinaties. Je ziet veel muzikanten op straat en mensen die een kunstje doen voor geld. Bij het terras van Bagdad Café waar we een biertje dronken, stond een jongen heel aardige muziek te maken. Het was wel warm in de stad, zo'n 30 graden. In een ander deel van de stad, wat verder naar het noorden, gingen we op zoek naar een restaurant. Tapasrestaurant Blue Agave zag er aardig uit en je kon er buiten zitten, maar de tapas waren niet echt Spaans. Zo kregen we tot onze verrassing op het kaasplankje twee soorten (lekkere) Hollandse kaas en kwam overal avocado en meloen bij. Naast ons, op het terras van de micro brewery, werd het steeds drukker doordat daar een bingoavond werd gehouden, kennelijk hier heel hip.

Wij zijn weer in het hotel, waar we een nieuwe kamer hebben geboekt voor de laatste twee nachten, dit keer via Hotwire.com. Je tikt een locatie in en wat andere gegevens en pas als je een keuze hebt gemaakt voor een aantal sterren en een prijs per nacht, krijg je te zien in welk hotel je terechtkomt. Wij gaan morgen naar Holiday Inn, vlakbij het vliegveld. Maar eerst een dagje naar buiten, fietsen langs de Columbia River!

1. Linda:
    19 september 2012
    Volgens mij gaan jullie het simpele leven missen; nu hebben jullie alleen een fiets, wat bagage, en genoeg zakgeld nodig om in de levensbehoeften te voorzien. Alles wat je nodig hebt past in een m3. Anderzijds wacht jullie dat heerlijke huis en wat je al noemde, het eigen bed weer.
  2. José ter Haar:
    19 september 2012
    Snif.......morgen, hopelijk, jullie laatste foto's en verhalen.
    Dus die Penstemon was onze laatste puzzel, Henk, tenzij je in Portland nog wat leuks tegen komt. Alhoewel, volgens mij hebben we er nog twee of drie open staan.
    Ik wens jullie voor daar een memorabele laatste fietsdag, een heel goede terugreis en weinig jetlag bij thuiskomt.
    Tot gauw / X