Transamerica 2012 - intermezzo, dag 8 - Cañon City, CO

23 juli 2012 - Canon City, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag was de laatste dag van onze pauzeweek, dus vanaf morgenvroeg moeten we het fietsritme weer oppakken.

Nadat we vanochtend de laatste spulletjes hebben gewassen, hebben we alles weer bij elkaar gezocht en ingepakt. Elske had inmiddels ge-sms't dat hun vlucht uit Dallas op tijd zou vertrekken, dus ik ben om kwart voor twaalf in het gele monster gestapt om de familie weer op te halen van Denver International Airport. Ze waren om 04.00 uur onze tijd uit North Carolina vertrokken, dus redelijk groggy toen ik ze kwam oppikken. Elske moest daarna ook nog even een wasje draaien en wat zaken bij elkaar zoeken voor de gezamenlijke trip. Daarna hebben we afscheid genomen van onze geweldige gastvrouw en -heer, met uitnodigingen over en weer en de belofte dat we elkaar binnen afzienbare termijn weer gaan treffen. Na een tussenstopje in Castle Rock Village, waar ze een heel uitgebreid factory outlet center hebben, met onder andere een winkel met allemaal spullen van Calvin Klein - ik had een nieuwe pyjamabroek nodig :) -, zijn we nu weer terug in Cañon City. Elske was compleet gesloopt, dus die ligt al geheel voor pampus in de Econolodge, maar Marja en ik zijn nog even naar Main Street gelopen voor een lekker drankje in de Royal Gorge Brewery & Restaurant, waar we vorige week zondag hebben gelunched. We werden daar bediend door dezelfde aantrekkelijke serveerster als de vorige keer, die ons onmiddellijk herkende. Ze vertelde dat dit één van haar vier banen was. Haar belangrijkste baan is die van eerste hulp verpleegster op een ambulance in verschillende plaatsen hier in de omgeving. Daarnaast geeft ze ook reanimatiecursussen. Groot voordeel van dit baantje was dat ze zonder al te ernstige gevolgen eens een foutje kon maken; op de ambulance zou een foutje namelijk al snel fataal zijn....

Weer terug op de hotelkamer zien we het buiten flitsen en horen we het rommelen, maar de regen zet nog niet echt door. Morgen gaan we naar ruim 2600 m hoogte, daar zal het dan toch wel iets koeler zijn?

1. Linda:
    24 juli 2012
    Op 2600 meter hoogte fietsen? Fietsen in Nederland zal voor jullie vast nooit meer hetzelfde zijn. Rode bieten eten schijnt erg goed voor je bloed te zijn, de magnetron dan maar? Wij wensen jullie een goede start van deel II, die wij natuurlijk weer met spanning zullen volgen. Morgenavond zijn wij weer thoes.