Transamerica - dag 14 - Rosedale, VA - Breaks Interstate Park, VA/KY (72 km + 8)

13 juni 2012 - Haysi, Virginia, Verenigde Staten

Geen lange dag, maar toch een pittige. Het begon 's morgens gelukkig koel - en een beetje mistig - want na een paar vlakke kilometers was het alweer raak. Eerst een oefenklimmetje en daarna een steile met 300 hoogtemeters, en dat in de eerste 20 km. Daarna een redelijk rustig stuk 'coasten' tot aan Haysi, waar ik in de bieb het verhaal van dag 12 heb geschreven. Er kwamen daar veel vaker fietsers, dus de mevrouw van de bibliotheek wist ons ook te vertellen dat we nog een drietrapsraket te gaan hadden tot aan Breaks Interstate Park en dat hebben we geweten. Het was inmiddels bijna 30 graden geworden en vooral op de stukken zonder beschutting was het fors afzien.

Bij aankomst in Breaks Interstate Park (een gezamelijk initiatief van Virginia en Kentucky om de inderdaad zeer fraaie kloof te beschermen en een beetje commercieel uit te nutten) besloten we dus niet de tent op te zetten, maar onszelf te verwennen met een echt bed, maar weer geen Wifi.

De wasmachine was op de camping dus daar zijn we toch nog tijdelijk terecht gekomen nadat we uitgebreid hadden gesproken met de park ranger. Het Amerikaans dat in deze streken wordt gesproken is de echte Hillbilly variant (zoek op Beverly Hillbillies of vraag het Frans Janssens), vrijwel niet te verstaan en deels met een ander idioom. Voor iedere taak en taakje zijn er meerdere mensen beschikbaar, die overal rustig de tijd voor nemen, dus haast moet je niet hebben. Zo hadden we een overstroming in het hutje van de wasmachine, waardoor we zonder lieslaarzen niet bij de droger konden - 'or you need really long arms' sprak de zoon van de park policeman die polshoogte kwam nemen en een half uur later met een bezem en trekker terug kwam. Toen hij zag dat het water grotendeels was weggelopen, werd er voor de vorm nog wat door de drek geveegd (terug het verstopte putje in) waarna hij tevreden constateerde dat het nu een klus was geworden voor het onderhoudspersoneel dat de volgende dag weer beschikbaar was. Nu maar hopen dat er geen dappere kampeerders waren die diezelfde avond nog even een wasje wilden draaien.

Voor het diner nog even zonder bepakking per fiets naar een van de lookout points geklommen voor de foto's en daarna weer vroeg op bed voor de lange dag van morgen.

Totaal 1250 km

1. Linda:
    15 juni 2012
    Wat een prachtige foto's en ook veel veel info over wat jullie eten (o.a.kilometers vreten); leuk! Nu zie ik daar niet een paar katten die verdacht veel op Maine Coons lijken?
  2. Gerda:
    15 juni 2012
    wat is dat nou, aandacht voor andere katten terwijl ik hier moet zien te overleven? De katten heb ik in de tas, ik grom vanachter uit mijn keel, een techniek die ik heb verfijnd op de weg van utrecht naar La Clie. De honden ga ik nu nog uit de weg maar die zijn binnenkort ook aan de beurt. Verder lopen hier grote vogels rond, ik denk iedere keer dat ze mij roepen maar ze roepen Kip Kip KIp. Ze lijken me lekker maar erg groot.
  3. stip:
    15 juni 2012
    fraai is dat, wel aandacht voor vreemde katten, en ik moet hier te zien overleven. De katten heb ik onder de knie, ik grom vanachter uit mijn keel, die techniek heb ik verfijnd op de weg van utrecht naar La Clie. De honden ga ik nog even uit de weg. Er lopen hier grote vogels rond, ze lijken me erg lekker. Ik dacht iedere keer dat ik geroepen werd, maar ze roepen Kip Kip KIp. Ik kom iedere dag buiten en het is hier erg groot.
  4. Gerda:
    15 juni 2012
    fraai is dat, wel aandacht voor vreemde katten en ik moet hier te zien overleven. De katten heb ik inmiddels aangepakt, ik grom die vanachter uit mijn keel, deze techniek heb ik verfijnd op de weg van utrecht naar la clie. De katten hier zijn er vanonder de indruk. De honden laat ik nog even met rust. Er lopen hier grote, naar mijn idee, lekkere chikkies rond, maar ik beraad me nog op de aanval.
  5. Elske:
    15 juni 2012
    Leuk om weer wat verhaaltjes te lezen, begon het al te missen!! En het is maar goed dat ik ze meestal bij het ontbijt lees, want anders zou ik steeds enorm honger krijgen..