USA 2013 - Barnegat - Wildwood

25 september 2013 - Wildwood, New Jersey, Verenigde Staten

In het Barnegat Motel was het heerlijk rustig, dus sliepen we allemaal een beetje uit. Er was geen ontbijt inbegrepen in de overnachtingsprijs, dus vroegen we weer om advies aan de Poolse eigenaar van dit in fake vakwerk opgetrokken fiftiesmotel. We belandden bij de prachtige Horizon diner, met origineel meubilair en kitscherige aankleding. Het werd door uitsluitend vrouwen gerund, altijd een goed teken. We hadden, omdat het al half 11 was, besloten dat het ontbijt groot genoeg moest zijn om tevens als lunch te dienen, maar desondanks kregen we de borden niet leeg. Zie de foto's..

Eerst nog even over Highway 9, maar al snel zijn we doorgestoken naar de tolweg. Zo belandden we om 12 uur in Ocean City, opnieuw een aardige badplaats compleet met lange boardwalk. Het was alweer prachtig weer, zonnig en zo'n 25 graden, tijd voor de korte broeken! Met een beker koffie  en thee zaten we te kijken naar de surfers in de branding en naar al het kleurrijk volk dat lopend, op de fiets of in trapwagentjes voorbijkwam. Els en ik liepen langs de vele winkeltjes en kochten salt water taffy, een lokale specialiteit, een soort toffees in allerlei smaken. Ook speurden we naar cadeautjes voor Henk, die maandag jarig is.

Na nog wat boodschappen in de Super Fresh Super Store vervolgden we onze weg naar het zuiden, met Els achter het stuur. Het is ontzettend gezellig om met haar op reis te zijn. Komend weekend komt Jan er ook bij, dan gaan we met zijn vieren voor een paar dagen naar Philadelphia, leuk! Kijken hoe dat nu gaat met die twee op de achterbank...

Het volgende doel was de Wetlands Institute, waar we volgens Henk een flinke wandeling konden maken. Het Institute bleek een mooi gebouw, opgericht met geld van veel donateurs, temidden van een paar vierkante kilometer moerasachtig landschap. En ja, we konden een wandeling maken, maar die was nog geen mijl lang. Ach, het was toch leuk: de welbekende educatieve bordjes waarop je kon zien wat er groeit en welke critters (leuk woord, vind ik) zich hier zoal ophouden. Van de diverse vogels liet alleen de witte reiger zich zien en hoe we ook speurden in de modder, de schildpad vertoonde zich niet. Wel krioelde het in het zompige gras van de krabben, fiddler crabs geheten, die zich zijwaarts verplaatsen, zonder overigens enig muzikaal geluid te produceren.

Nog een klein stukje rijden, toen waren we in Wildwood. Volgens de Lonely Planet is dit de parel van de Jerseykust. Zomers zal het hier vast wilder zijn, met gebruinde en gespierde surfers en dag en nacht vertier. Nu zijn bijna alle winkeltjes op de boulevard gesloten en de kermisattracties, waaronder een reuzenrad en meerdere achtbanen, zijn buiten werking. Ons hotel, de Starlux, lijkt te zijn ontworpen in de stijl van de tekenfilmserie The Jetsons. Het is uitgevoerd in sixties design, compleet met lavalampen, egg chairs en een hartvormig zwembad omringd door plastic palmen. We hebben meteen na aankomst de cruiserfietsen van het hotel gepakt en hebben flink wat kilometers over de boardwalk en langs het strand gereden. Daarna nog een duik in het zwembad, toen hadden we een heel goed gevoel over onszelf. We zijn gaan eten in de Dogtooth Bar and Grill, waar ze een uitstekende clam chowder, een dikke soep met schelpdieren (clams), bacon en aardappel, serveerden, en daarna gezonde salades voor ons meisjes en spare ribs voor Henk. Het was maar goed dat de hotelmanager ons de weg had gewezen naar dit restaurant, want Wildwood is bijkans uitgestorven 's avonds.

1. Linda:
    26 september 2013
    Klinkt als een hele goede vakantie, met mooi weer, en hier is morgen mogelijk de eerste nachtvorst, brrr. Ik benijd jullie!
  2. Rozemarijn:
    27 september 2013
    Geniet weer als vanouds van jullie Amerika-verhalen! Als jullie in Phillie zijn, moet je m.i. het Ben Franklin museum en Het Constitutoion Center proberen te bezoeken. Beiden een aanrader (anders dan de Liberty Bell die alle Amerikanen daar bezoeken...)