USA 2013 - Wildwood - Princeton

26 september 2013 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Vanmorgen reden we in net iets meer dan twee uur van het uiterste Zuiden van New Jersey terug naar Princeton - een afstand waar we met de nodige sightseeing stops twee dagen over hadden gedaan op de heenweg. NJ hoort dan ook bij het handjevol kleine Amerikaanse staten dat een vergelijkbare oppervlakte heeft als Nederland. De staat heeft als bijnaam The Garden State, behoorlijk vlak, veel bos, afgewisseld door weilanden en landerijen, rond deze tijd opgevrolijkt door prachtige herfstkleuren.

Rond de middag weer terug in Princeton, een heerlijke sandwich gescoord bij Moma Terra en even de mini Farmers' Market bezocht. Omdat Jan pas om half vijf klaar zou zijn met zijn college hadden we mooi de tijd om in te checken in het hotel, de Red Roof Inn, en nog even een bezoek te brengen aan een van onze favoriete winkels, de Barnes & Nobles bookstore. Daarna met Jan naar de Best Buy voor een handzaam modelletje koelkast, omdat de koelkast in de gezamenlijke keuken vooral  bezet wordt gehouden door een flinke groep Chinese studenten. Daarna scheidden zich onze wegen. Marja ging nog even rondkijken in de Mall; ik bracht Jan, Elske & de koelkast naar Princeton, alwaar de jeugd de wekelijkse cocktailavond van de studenten geschiedenis in Lawrence Hall gingen bezoeken. Marja weer opgepikt en in hetzelfde winkelcentrum bij de Wegmans - een supermarkt van een omvang die je zelfs in Frankrijk niet tegenkomt - een gebraden kip, een paar lekkere salades en een fles Sauvignon Blanc gehaald die we soldaat hebben gemaakt op de motelkamer. Best lekker als afwisseling voor iedere avond in een ander restaurant eten. Bij de Wegmans zijn ze al helemaal in de Halloween-sfeer, maar toen ik in al mijn onschuld daar een paar foto's van wilde maken, kwam er plotseling een overijverige medewerkster naar buiten gesneld om te melden dat fotograferen streng verboden was. Dat leek me dermate flauwekul, dat ik haar vroeg of ze het zeker wist en vervolgens, toen ze volhardde in haar standpunt, of ze me dat zwart op wit wilde laten zien. Er waren meerdere plakkaten met huisregels waar niets over fotograferen of het verbod daarop werd vermeld, dus toen werd de supervisor ingeschakeld. Nadat ik had uitgelegd waarom ik graag een paar foto's wilde maken en waarvan, was er plotseling geen enkel probleem meer......

Om elf uur moest Elske nog worden opgehaald en toen hadden we weer genoeg gedaan voor één dag.