USA 2013 - Philadelphia - Princeton

28 september 2013 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Ik ben snipverkouden geworden, wellicht van het zwemmen in de oceaan, of toch gewoon van de afwisseling van airco en buitenlucht.  Overdag heb ik er niet veel last van, maar zodra ik ga liggen, gaat het mis. Verstopte neus, hoestbuien, overlast voor het hele gezin. Heb ik iedere winter, maar dit is wel erg vroeg in het seizoen.

Desalniettemin weer een goed gevulde dag qua activiteiten vandaag. Na het ontbijtbuffet in TGI Friday's (de lezersvraag van vandaag: waar staat TGI voor?) hebben we de boel ingepakt en de valet-service de auto weer laten voorrijden. Dat was wel even slikken, de boete voor illegaal parkeren in Utrecht is maar marginaal hoger. Daarna naar de Old Town gereden en vlak bij Penn's Landing aan de Delaware rivier geparkeerd. Vroeger was Penn's landing de haven van Philadelphia. Dit is een erg leuk deel van de stad, met veel winkeltjes, restaurantjes en galerietjes. Na een paar uur sjouwen en een heerlijke sandwich op een bankje voor één van de vele kerken die het oude Philadelphia ('City of Brotherly Love') rijk is, was het tijd voor de terugreis naar Princeton. Uiteraard wel met een tussenstopje in de Franklin Mills Mall, voor de tweede ronde kleren kopen. Nieuwe spijkerbroeken en T-shirts voor Jan, sportkleding voor Els, en Marja en ik vonden allebei een superlichtgewicht donzen winterjack, waar we al een tijdje naar op zoek waren.

Het is maar goed dat we het motel al hadden geboekt, want het was er razend druk en organisatorisch een vreselijke chaos. Eén van de twee dames achter de balie deed dit werk nog maar een dag en de opleiding was on the job. De ervaren dame kon echter weinig hands on hulp bieden, want moest inmiddels vijf verschillende problemen oplossen, onder andere met een hele groep 'Road Kings', een club van zwarte Harley Davidson fanaten, die hier voor een of ander event waren. Vier bejaarden die twee kamers via Hotels.com hadden geboekt, wilden een ander type kamer, de rekening moest gesplitst worden en nog wat moeilijke dingen. Aanvankelijk konden ze onze reservering ook nog eens niet terug vinden, naar later bleek omdat de eergisteren dienstdoende jongedame mijn naam vrij ernstig had verhaspeld, maar na een half uur viel alles toch weer op zijn plek en konden wij onze kamer betrekken.

Next stop Princeton en het was inmiddels al weer ruim etenstijd, waarbij de keus ditmaal op een prima Indiaas restaurant viel. Het was wel weer BYOB maar de bier- en wijnwinkel was vlakbij en we kregen wel glazen en een opener van het restaurant. Terug bij het motel was het net een Harley Davidson show en kennelijk moeten die dingen eerst vijf minuten warm draaien, voordat je erop kunt wegscheuren. Dat beloofde nog wat voor als ze vannacht weer terug zouden komen.