USA 2013 - Princeton

29 september 2013 - Princeton, New Jersey, Verenigde Staten

Zondag... dus uitslapen! Pas om elf uur hadden we met Jan afgesproken om te gaan brunchen, wederom in de grote dining hall. Het was echt druk daar, en niet voor niets: je kunt het zo gek niet bedenken of het stond hier uitgestald. En als je favoriete eitje er niet bij lag, dan kon je het à la minute laten bereiden door twee koks. De brunch heeft kennelijk ook een belangrijk sociaal karakter, want ook de extern wonenden komen er speciaal voor naar de campus. Aardig was het dat een aantal van Jans nieuwe vrienden bij ons aan tafel aanschoof om kennis te maken: Brendan, Sean, John, Sharon (een Nederlands meisje) en Jose. Leuke mensen allemaal. Met de buikjes vol gingen Henk, Els en ik op pad voor de laatste boodschappen in de Market Fair mall en Jan ging weer aan de studie. Ook Els moest nog met de neus in de boeken ter voorbereiding op haar colleges van donderdag. Tijd voor ons om de Princeton Battle Fields te gaan bekijken, waar aan het einde van de achttiende eeuw de Britten, bijgestaan door Duitse geallieerden, werden verslagen door de troepen van George Washington. Zoals al in de Lonely Planet stond, was er niet veel meer te zien dan grote grasvelden, een paar gammele oude huisjes en een Amerikaanse vlag. Maar ach, het was mooi weer en het bankje dat ik gisteren al vanaf de weg had gezien, was vrij en daar hebben we heerlijk in de zon gezeten met een boek. We hebben ook nog bij het D&R Canal gespeurd naar schildpadden, maar ook hier hielden ze zich verborgen.

In het hotel aangekomen, meldde Els ons dat Jan en zij honger hadden, dus de ruifjes moesten weer gevuld worden. Pizza was het deze keer, bij Conte's, een tamelijk Spartaans ingericht kantineachtig restaurant met drie grote televisieschermen aan de muur. De pizza was prima, daarna nog een ijsje en nu zit onze vakantie er al bijna weer op. Morgen vieren we Henks verjaardag nog met een gezamenlijke lunch, daarna moeten we afscheid van Jan nemen en ons om vier uur op het vliegveld melden.

1. Gerda Noorman:
    Lieve Marja en Henk.

Allereerst natuurlijk de hartelijke gelukwensen voor Henk.
    Een mooie manier om verjaardag te vieren, alleen met het gezin , een unieke aangelegenheid.
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen en de mooie foto's.
    Geniet van de laatste dagen samen .
    Tot gauw,

Gerda
  2. Kees, Aly:
    30 september 2013
    Ha die jarige Henk, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk om je verjaardag daar te vieren met Marja, Jan en Els. Ze kennen daar tenminste grote verjaardagstaarten in de meest afwijkende kleuren en die ook nog lekker smaken! Dus geniet ervan,

groeten en liefs Kees, Aly
  3. José ter Haar:
    30 september 2013
    Op dit moment van schrijven zitten jullie als het goed gaat in de lucht.
    Sterkte weer met jetlags.
    Marja, driekwart Nederland hoest zich de longen uit het lijf, is verkouden en heeft griep. We kwamen met ons vijven zo terug uit Westerbork en op het werk vallen ze met bosjes. Dus toi, toi en hopelijk tot gauw.
    X
  4. Linda:
    30 september 2013
    Ha jongens, het waren weer mooie verhalen en foto's. Ook hier kleuren de blaadjes al een beetje geel...
  5. Loren Abernathy:
    23 november 2013
    Henk,
    What's your email address? Send me an email so I can send you some photos.

Loren
  6. Jacques Sambrink:
    17 december 2013
    Kijk nou toch...zo kom je nog eens iemand tegen:-))