USA 2015 - Dag 1, Houston, TX

14 mei 2015 - Houston, Texas, Verenigde Staten

De aanloop naar de vakantie was zoals altijd weer een stressvol gebeuren; dat hoort er kennelijk bij. Ik was al een paar weken geleden begonnen met de eindspurt naar de vakantie, maar dankzij alle feestdagen voelde het toch alsof er te weinig uren waren om alles gedaan te krijgen. Marja is daar overigens beter in dan ik, zij had gisteren halverwege de middag alle klussen afgehandeld, terwijl bij mij de beveiliging belangstellend kwam informeren of ik zelf het gebouw wilde afsluiten.

Eenmaal thuis was het vooral een kwestie van de laatste spullen verzamelen, zoals opladers en verloopstekkers, alsmede alle vouchers voor vlucht, auto en hotel en dan toch maar proberen om nog een aantal uren te slapen.

Vandaag liep alles op rolletjes. Vanaf het moment dat de wekker afliep - vijf uur, bepaald niet het normale tijdstip waarop we aan de dag beginnen - totdat we onze zwarte Ford Mustang Convertible hadden afgehaald eigenlijk geen enkel oponthoud.
Die Mustang is wel een beetje de verwezenlijking van een jongensdroom, want dat was al een coole auto toen ik in 1972 uitwisselingsstudent was in de VS.

Omdat in de VS bijna alle wegen NZ of  OW lopen, vond ik het niet nodig om een navigatiesysteem bij de auto te huren maar dat is wellicht toch een beetje te simplistisch geredeneerd. Hier om het vliegveld heen is het een wirwar aan (tol)snelwegen en rondwegen, en we begonnen met het nemen van de verkeerde uitgang van George Bush International Airport. Om aan de overkant van de weg te komen, hebben ze overal U- bochten aangelegd, zodat je van af de linkerrijbaan kunt afslaan - zonder stoplichten - en aan de andere kant weer op de linkerrijbaan kunt invoegen. Dat is wel even wennen, maar werkt eigenlijk best goed.

Niet veel later hadden we het hotel alsnog gevonden en was het nog vroeg genoeg om alvast op zoek te gaan naar een supermarkt om de eerste basisbehoeften voor een road-trip aan te schaffen: koelbox, flesjes water, frisdrank, fruit en koekjes.
Het is hier warm, overwegend bewolkt en vochtig met elke dag kans op onweer. Overdag een graad of 30 en 's nachts wordt het niet veel koeler dan 23 graden. Gelukkig hoeven we niet te fietsen ;)

Morgen gaan we naar het NASA Space Center in Houston en 's avonds uit eten met een Nederlandse die hier al jaren woont. Vakantie!

1. Ger Willems:
    Beste Marja en Henk,
    Een mooie reis gewenst enik zie uit naar de dagelijkse rapportage van jullie belevenissen.
    Groet,
    Ger
  2. Just:
    Henk,
    Een zwarte Ford Mustang Convertible?
    En ja hoor, met een knappe vrouw naast je.
    Wij noemden dat vroeger in Groningen een Midlife Crisis!
    Groeten van Just, (juist) ook aan die knappe vrouw.
  3. José ter Haar:
    Heel goede vakantie.
    Plezier met het zwarte monster.

Zuidelijke staten, dit keer?
  4. Marlon:
    16 mei 2015
    Hallo Marja en Henk

Fijne vakantie en geniet van jullie reis!
    Gr. Marlon
  5. Greet:
    16 mei 2015
    Fantastisch. Ben altijd gek op reisverslagen als ik zelf nog even een paar maanden moet werken voor ik er zelf weer op uit kan. Veel plezier en blijf jullie volgen, Greet