USA 2015 - Dag 2, Houston, TX

15 mei 2015 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Het is al bijna half 10 's avonds nu - half 5 's nachts Nederlandse tijd - en ik ben nog nog klaarwakker. De jetlag en het tijdsverschil lijken deze keer mee te vallen dus. Nu hadden we ook wel een uitzonderlijk leuke dag vandaag. Die wel vroeg begon: om 6 uur zaten we beiden rechtop in bed. Na het ontbijt hier in het hotel zijn we dus ook maar vroeg op pad gegaan naar het NASA Space Center, een uurtje rijden ongeveer.
Wat op het eerste gezicht lijkt op een soort Efteling, inclusief horden klassen-op-schoolreis, bleek een zeer geslaagde attractie die je in korte tijd heel wat leert over de door de Amerikanen gerealiseerde ruimtereizen. Er staat een giga Boeing 747, met het ruimteveer Independence er bovenop, voor de deur en binnen in het gebouw kun je nog veel meer parafernalia van de vele ruimtereizen door NASA bewonderen. Er worden films vertoond, je kunt in een ruimteschip rondkijken - ongelooflijk, drie astronauten in van die grote pakken, samen in een harington geperst - en een echte NASA-nerd vertelt in een grote zaal over wat er de komende tijd allemaal op het programma staat aan buitenaardse activiteiten. Op Mars rondlopen, er zelfs gaan wonen in leuke kleine shuttles,  how cool is that?

Na dit zeer geslaagde uitstapje hadden we ook een hele leuke avond, met Carlan en Ria. Carlan, Amsterdamse van oorsprong, is een vriendin van Dorine en Margot die al lang in Houston woont. We hadden na wat heen en weer mailen, afgesproken om met haar en haar jeugdvriendin Ria te gaan eten bij Pappas Seefood. De crabcakes, scallops en gegrilde visjes waren fantastisch lekker en we hadden het erg gezellig met zijn vieren. Van Carlan kregen we nog een hele tas met boekjes en kaarten mee (met dank aan de AAA), voor de rest van onze reis.

Morgen gaat die reis weer verder, in een dag naar New Orleans rijden, is het idee, Straks nog even een hotel zoeken, en dan lekker slapen. Van de vele vliegtuigen die hier heel laag overvliegen, zullen we ook nu hopelijk geen last hebben.

1. Elske:
    16 mei 2015
    Goed begin!! We wachten natuurlijk nog wel met smart op een foto van die mooie zwarte auto ;)
    Enjoy! Liefs van Elsje en Anouk