USA 2015 - Dag 16, New York City, NY

29 mei 2015 - New York, New York, Verenigde Staten

Het was vandaag alleen maar een dag van A naar B en dat was nog knap vermoeiend. Redelijk vroeg opgestaan om op tijd de auto terug te brengen naar Budget, en daardoor waren we natuurlijk ruim op tijd op het vliegveld. Ook de vlucht met Delta Airlines verliep vlot - zeker als je zoals ik de helft van de tijd zit te slapen - en we kwamen om een uur of zes, nieuwe tijd, op La Guardia in New York City aan.

Naïef als wij zijn dachten we nog dat er wel een shuttlebusje van het hotel op ons zou staan te wachten, maar dat bestaat in deze wereldstad niet meer. Je kunt kiezen uit de bus, die je ergens aan de rand van Manhattan dropt met je koffers, een taxi die in het spitsuur al gauw 100 dollar kost, en de Super Shuttle voor 16 dollar per persoon. Die laatste variant leek ons de beste. Je zit dan in een busje met een man of tien die allemaal naar een ander hotel moeten. Tel daarbij het waanzinnige verkeer in NYC op en je bent wel even onderweg. Het was heel leuk om op die manier de stad alvast wat te verkennen: kijk, the Chryslerbuilding! het nieuwe gebouw dat de Twin Towers heeft vervangen, Times Square met al zijn lichtreclames... Toch waren we blij dat we om kwart over 8 in ons hotel werden afgeleverd, moe, dorstig en hongerig - want sinds de koffie met taart van Pappa's Seafood om 11 uur vanochtend en het ene drankje in het vliegtuig hadden we niets meer gegeten en gedronken.

Met hulp van de receptioniste en een lijst met restaurants belandden we in het Indiase restaurant Yunoon, om de hoek. Dat bleek een hippe tent te zijn waar ze de traditonele Indiase keuken van een modern tintje hebben voorzien. Heel lekker, en lekker scherp. Voor de volgende dagen hebben we al wat plannetjes gemaakt, dus morgen gaan we op tijd op pad. NYC here we come!!

1. José ter Haar:
    30 mei 2015
    Enjoy The big Apple en geef Jan een knuf van me.