WT 16-17, 2 september 2016 - Bali Agung Village, Seminyak, Kuta, Bali

2 september 2016 - Seminyak, Indonesië

Onze villa III is een heerlijke plek om bij te komen van de (pre-)reisstress en om te wennen aan de temperatuur en het tijdsverschil. Vandaag hebben we uitgeslapen tot 8 uur! Daarna rustig ontbeten en vervolgens naar het strand, vijf minuten lopen vanaf het hotel. Omdat ik gisteren op het strand van Kuta geen zin had om iets te kopen van de vele kooplui die continu langslopen, had ik nog geen sarong om op een strandstoel te leggen. In het piepkleine winkeltje naast het hotel hadden ze die gelukkig ook. Ik heb er ook een lekker luchtig jurkje gekocht, dat ik 's middags na het zeezwemmen kon ophalen nadat het door de eigenaresse korter was gemaakt. Dus nu loop ik net als iedereen hier in zo'n flodderjurk.
De zee was lekker warm en de golven stevig, dus dat was erg fijn. Aan de route te zien die we vanaf morgen gaan fietsen, zullen we wel vaker zo'n frisse duik kunnen nemen.
We staan allebei te springen om morgen met de fiets op pad te gaan! Een paar dagen relaxen in zo'n luxe hotel is leuk, maar onderweg zijn en steeds nieuwe plekken zien, is veel spannender. We hopen dat we allengs ook minder toeristische oorden zullen tegenkomen.
Henk is nu op ons binnenplaatsje de fietsen in elkaar aan het zetten, wat een warm werkje is. Ik heb al stapeltjes klaargezet om in de fietstassen te doen vanavond. We kunnen in het hotel wat spullen achterlaten die we de komende maand niet nodig zullen hebben. Vanavond nog een keertje eten in het hotel, ze hebben saté-buffet
met live muziek (bamboe xylofoons) en tot nu toe was het eten hier heel goed, hoewel het menu erg aangepast is aan westerse smaken. Ook dat zal hopelijk veranderen als we wat minder drukke streken gaan verkennen. Real spicy food is wat wij willen!

1. Elske:
    2 september 2016
    Wat lekker allemaal! Veel plezier met de eerste tocht morgen!! Liefs xxx
  2. Marga ter Veldhuis:
    2 september 2016
    Wat paradijselijk ziet het er allemaal uit! Heerlijk voor jullie! Trouwens zo'n baantje als bamboemuzikant zou ik ook best willen! Veel plezier morgen! ( modderpaden, mul zand, fietspaden?)
  3. Just:
    2 september 2016
    Vergeet niet om een lekkere en verfrissende Bintang bij het hete eten te nemen!
    VPL, Just
  4. Linda:
    2 september 2016
    Veel plezier bij jullie eerste Balinese fietstocht!