WT 16-17, 13 september 2016 - Pantia Kencana, Sumbawa

13 september 2016 - Sumbawa Besar, Indonesië

We vonden dat we wel weer een relaxdagje hadden verdiend na de ruim 100 km van gisteren en met het oog op de twee etappes die gaan volgen, van vergelijkbare lengte maar met meer hoogtemeters.

De planning voor de rest van de week staat nu redelijk vast: nog drie etappes op Sumbawa, waarbij we eindigen in Bima. Daar moet een leuk hotel zijn, waar we twee nachten willen blijven. Hoe verder we naar het oosten gaan, hoe minder toeristisch, dus via Trivago boeken werkt niet. Er is nog een volgende etappe die je helemaal naar het andere eind van het eiland voert, maar dat brengt eigenlijk alleen iets extra's als je daarna naar Flores en/of de Komodo's wilt, want veel accommodatie is er op het eindpunt niet. Op de vrije zaterdag gaan we misschien nog een stuk van die laatste etappe heen en terug doen, omdat je op het hoogste punt (450 m) prachtige uitzichten schijnt te hebben. Zondag worden we in Bima opgehaald door ene Mr. Iskandar Dinata en in een minivan teruggebracht naar Kencana Beach, vanwaar we de volgende ochtend weer naar de boot worden vervoerd.

Ondanks de relatieve drukte op het strand vanwege het Offerfeest is het bij ons huisje heerlijk toeven en hebben we lekker geluierd. Vanmorgen een stukje gewandeld, daarna heerlijk in zee gezwommen. Vanmiddag moest ik wel even op pad om de watervoorraad aan te vullen en om zes km verderop geld te pinnen, want het hotel doet niet aan betalen met credit cards. Zometeen nog even weer zwemmen, bridge kijken op BBO en een hapje eten. Het lijkt wel vakantie ;)

PS. Het kan zijn dat we de komende paar dagen geen WiFi hebben, dus geen paniek als de verslagen even uitblijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Just:
    13 september 2016
    Leuk om te lezen hoe jullie iedere dag weer, open minded, nieuwe avonturen tegemoet gaan. Ik geniet van de verhalen en huiver bij de gedachte van weer 100 kilometer fietsen in die klamme hitte met tig steile hoogtemeters.
    Liefs, Just
  2. Linda:
    14 september 2016
    Een paar dagen geen wifi is een paar dagen niet geleefd :-) Ik sluit mij geheel aan bij de bewonderaars van jullie vrolijkheid die ondanks alles -wat wij minder fitten als uitputtingsslag zouden aanmerken- overal in doorklinkt. Heerlijk dat jullie zo genieten!
    Ook hier kunnen we meepraten van tropische temperaturen, ha! Ik ben heel benieuwd naar de foto's en verhalen van de minder toeristische etappe. Dikke kus!