WT 16-17, 20 september 2016 - Kuta, Lombok

20 september 2016 - Kuta Lombok, Indonesië

Na Henks uitgebreide agrarische reportage van gisteren ben ik weer aan de beurt en ik heb het makkelijk: schrijven over een dagje luieren in the Family House, een heel fijn hotel met een weelderige tuin, dat iets aan de rand van het rommelige en gezellige badplaatsje Kuta ligt. Na het prima ontbijtje in het restaurant gingen we eerst een paar noodzakelijke boodschappen doen. Mijn lelijke maar functionele fietszonnebril had zijn beide pootjes tegelijk gebroken, dus ik heb weer zo'n soort exemplaar aangeschaft waarmee je eruitziet als een gemeen insect. Het flitsende gebogen modelletje houdt wel fijn de stofjes uit je ogen.

Het strand van Kuta was waar wij erop kwamen niet zo mooi, maar na een poosje wandelen langs vissers, meisjes die kokosnoten verkopen en een schoolklas die les - geen idee waarin - kreeg op het strand, kwam het mooie brede strand uit de reisgids in beeld. Met het idee om later terug te komen om te zwemmen, zijn we eerst weer naar het hotel gegaan, waar inmiddels dat leuke huisje naast het zwembad vrij was gekomen. Daar hebben we een aantal uren heerlijk in de schaduw gelezen, ge-internet en getukt. Tussendoor een lichte lunch in het restaurant, een praatje met een aardig Australisch echtpaar en een paar baantjes zwemmen, toen was de middag alweer bijna voorbij. Henk ging nog even bij het strand kijken, maar het was laag water en er lag een hoop groene troep op het strand.

Morgen gaan we weer verder, richting Lembar, om vandaar naar een andere mooie plek aan zee te gaan, Sekotong. We willen eigenlijk naar Gili Nanggu, maar het enige hotel op dat eilandje is niet te reserveren via internet en er is ook niet gereageerd op ons e-mailverzoek. Heel misschien, als ze morgen hier alsnog een kamer vrij hebben, blijven we nog een dagje hangen.