WT 16-17, 22 september 2016 - Tawun (Sekotong), Lombok - 10 km side trip

22 september 2016 - Sekotong Tengah, Indonesië

Alweer een dagje pas-op-de-plaats, het lijkt het Zwitserlevengevoel wel.. Na het ontbijt vertrokken de enige andere gasten en toen hadden we het rijk alleen in Silverfern Beach Resort. De eigenaren, een gepensioneerd Nieuw-Zeelands stel, hebben het wel druk met het aansturen van de werklui en het instrueren van hun personeel, want dat laatste is pas sinds kort aangesteld en nog onervaren. Alanna vertelde Henk gisteren - dat soort confidenties lokt hij moeiteloos uit - dat het hotel vier maanden geleden is gestart met een verse staf, maar dat het voltallige personeel na een tijdje, toen ze zagen dat de tent goed begon te lopen, een verdubbeling van het salaris eiste, anders zouden ze onmiddellijk opstappen. Roy en Alanna vroegen nog advies van de plaatselijke overheid, maar die kon ze niet helpen. Vandaar dus dat er nu een heel legertje zeer jonge mensen rondloopt dat nauwelijks Engels spreekt, op elke vraag yes? antwoordt en een beetje onhandig de bediening doet, steeds op de vingers gekeken door hun bazen. Toen ik vanochtend om gekookte eieren vroeg, was dat een probleem, dat hadden ze nog niet eerder klaargemaakt. Steve legde het luid en duidelijk uit: boiling water, three minutes. Wonder boven wonder kreeg ik heerlijk zachte eitjes.

De ochtend ging verder heen met lezen, over de zee uitkijken en voorbereidingen treffen voor een heel klein fietstochtje, om ergens anders te gaan eten dan in het hotel. Helaas heeft het leeglopende-bandenvirus, waar Henk in 2012 in Amerika  en in 2014 op weg naar Rome door werd geplaagd, weer toegeslagen... en ook de twee fietspompen spelen hetzelfde vuile spelletje als toen. Het duurde dus even voordat we, uiteindelijk met een nieuwe en goed opgepompte binnenband voor Henks voorwiel, op pad gingen. Bij Yuki's Villa, een door AWOL aangeraden plekje, aten we een lekkere lunch met verse kokosnoot als drankje. Om ook de overige concurrentie te testen, zijn we nog even doorgereden naar Cocotinus Beach Resort, een super-de-luxe accommodatie, voor koffie en Cola-light. Nu, na een duik in zee en in het zwembad weer terug in de ligstoelen van ons eigen hotel, vinden we Silverfern zo gek nog niet.

Totaal 760 km

1. Linda:
    22 september 2016
    Ja, dat is natuurlijk heel zwaar om twee dagen een Zwitserlevengevoel te hebben! Knap hoe jullie je daat doorheen slaan :-) De oversteek brengt vast weer mooie nieuwe verhalen. En dat fietsbandduiveltje moet je maar met Salie uitroken!