WT 16-17, 24 september 2016 - Padangbai, Bali - 29 km

24 september 2016 - Padangbai, Indonesië

Na alweer een prima ontbijtje in Silverfern - de baas himself komt steeds informeren of de eitjes goed gekookt zijn, en dat waren ze alweer - vertrokken we richting Lembar, langs dezelfde weg als drie dagen geleden. Nu bleef het droog! en we kwamen dus mooi op tijd bij de haven aan. Bij het boodschappen doen werden we, niet voor het eerst op Lombok, door een groepje schooljongens omringd en niet alleen om ons te begroeten: ze stonden met zijn allen vrij opdringerig met opgeheven hand "money, money" te roepen. Het leek ons niet goed om dit gedrag te belonen, maar andere toeristen doen dat misschien wel?

De boot lag alweer op ons te wachten, nadat we weer keurig een voor een ons kaartje in ontvangst hadden genomen, waarbij de slagboom tussendoor even dicht ging. Het was vol aan boord, met touringbussen, vrachtwagens en heel veel brommers en motoren en de meeste zitplaatsen waren zo te zien al ingenomen, behalve als je bereid was om urenlang in de volle zo'n te gaan zitten. Een slimme matroos zag zijn kans schoon: ons voor de overtocht van een uur of vier zijn hut verhuren, voor een leuk bedrag. Het was heerlijk: voor ieder van ons een brits, er was een soort van airco op de gang en we konden zelfs naar buiten kijken.

En nu zijn we dus weer in Padangbai, waar we onze intrek hebben genomen in een prettig hotel met mooie binnentuin. Een paar weken geleden hadden we al eens in het bijbehorende restaurant gegeten. Het weer is niet zo best: bewolkt toen we even in het zwembad doken, regen nu Henk net op pad is gegaan om wat boodschappen te doen. Daar komt hij weer: gelukkig droog gebleven, met een tas vol goodies: bananen, mango's, mandarijnen en water.

Totaal 789 km