WT 16-17, 25 september 2016 - Candidasa, Bali - 13 km

25 september 2016 - Candidasa, Indonesië

Toen we vanmorgen opstonden was het grijs en regenachtig en even later begon het te regenen, eerst nog redelijk zachtjes, maar daarna pijpenstelen. Gisteravond en vannacht was dat ook al een paar keer het geval. Meestal zijn het kortdurende buien, zelfs in de regentijd, maar nu duurde het lang voordat het lichter werd en pas tegen een uur of tien durfden we het aan om te vertrekken. We hadden gelukkig geen haast, omdat we al besloten hadden slechts naar Candidasa te gaan, minder dan een uur fietsen. Het bleef gelukkig droog, maar onderweg konden we aan de plassen, modderige beekjes en aan de rotzooi op de weg zien dat het flink te keer was gegaan.

We hadden gelezen over een prachtig hotel, met in totaal twaalf bungalows in Balinese stijl, die allemaal een veranda boven hun eigen vijver hebben. Die vijvers zijn via watervalletjes en kanaaltjes met elkaar verbonden en men zorgt ervoor dat het water iedere 24 uur helemaal ververst wordt om te voorkomen dat het geheel een kweekvijver voor muskieten wordt. Verder moeten de vele vissen, kikkers, vogels, vleermuizen, libellen en gekko's (die luidruchtig hun eigen naam roepen) zorgen dat het aantal muggen binnen de perken blijft. Dat wilden we meemaken! Het complex is inderdaad schitterend aangelegd, waarbij iedereen zijn eigen privé-plek heeft in de jungle. Zoveel uitbundige exotische beplanting heb ik nog niet vaak bij elkaar gezien. Foto's volgen.

Gelukkig was er al een schoongemaakte bungalow beschikbaar toen we om kwart voor elf aankwamen, dus na het inchecken met heerlijk welkomstdrankje en een koele vochtige doek om het bezwete hoofd en de handen te verfrissen, werden we naar ons fraaie huisje begeleid. Eerst maar eens op de veranda de ambiance op ons laten inwerken, vervolgens de zwemkleren opgezocht voor een uurtje bij en in het zwembad, even douchen en toen was het al weer tijd voor een late en voortreffelijke lunch. Ik begin het zalig niets doen al een beetje onder de knie te krijgen - zo lang het maar niet te lang duurt ;). Vanmiddag een wandeling door het dorp gemaakt, dat er verzorgder en hipper uitziet dan de meeste andere plekken waar we tot nu toe hebben overnacht. Ook even bij de zee gekeken, kleine zandstrandjes maar vooral veel stenen en koraal tussen betonnen pieren en verder de onvermijdelijke locals die proberen om een snorkel- of vistochtje aan je te slijten.

We blijven hier een extra dag hangen, zodat we dinsdag gelijk met Wiebe en Alice aankomen in Amed Beach.  Zij doen hier voor het derde jaar op rij hun eigen rondje Indonesië, vooral van bounty-strand naar paradijselijk eiland en met het vliegtuig, de boot, taxi's en scooters. Leuk om ze daar te zien en bij te kletsen met een drankje en een hapje!

Totaal 802 km

1. Marlon:
    25 september 2016
    Wat een heerlijke plek! Gezellige dagen met jullie vrienden.
    Lieve groeten Marlon
  2. José ter Haar:
    25 september 2016
    Blij te lezen dat zalig niets doen bij tijd en wijle is door gedrongen.
    Plezier met Alice en Wiebe!
    X
  3. Linda:
    25 september 2016
    Lekker genieten van een dagje bij jullie privévijver! En veel plezier met het weerzien met jullie vrienden