WT 16-17, 26 september - Candidasa, Bali

26 september 2016 - Candidasa, Indonesië

In ons ver van de weg gelegen waterpaleisje en onder invloed van een paar glaasjes wijn bij het eten was het de afgelopen nacht goed toeven. Vandaag stond er niet al te veel op het programma: ontbijten bij Candi, een Duitse bakkerij, best lekker, en daarna naar de schoonheidssalon die bij het hotel hoort. Henk onderging een schouder- en nekmassage, terwijl ik, om de algehele verwildering tegen te gaan, een uitgebreide gezichtsbehandeling en een pedicure had geboekt. Heerlijk! Na twee uur had ik weer een zacht huidje en prachtig rood gelakte teennagels, terwijl Henk geheel ontspannen de lunch in ging. In een vloek en een zucht vloog de middag vervolgens voorbij en moesten we alweer op pad om een hapje te eten. Dit keer bij La Rouge, dat een opmerkelijke mix van locale, Europese en Indiase gerechten op de kaart had staan. De koks leverden uitstekende krabkoekjes, inktvisringen, kip tandoori en gegrilde mahi-mahivis af.

Morgen gaan we fietsen, een behoorlijk pittig parcours volgens het boekje. Omdat ik me eigenlijk pas sinds gisteren, na het stoppen met de malariapillen, weer een beetje mens ben gaan voelen, ben ik benieuwd hoe dat zal gaan. Leuk vooruitzicht: een paar dagen met Wiebe en Alice doorbrengen in Amed, waar we volgens de plaatjes leuke hutjes aan het strand hebben geboekt.

1. José ter Haar:
    26 september 2016
    Wat een paradijs! Ga mijn best doen, zal er geen nachtwerk van maken :)
    Fijn dat het lijf en de voeten onder handen zijn genomen. Benieuwd hoe jullie kapsels er de komende tien maanden gaan uit zien.
    X