WT 16-17, 28 september 2016 - Amed, Bali

28 september 2016 - Amed, Indonesië

Na de vermoeienissen van gisteren hadden we wel een rustig dagje verdiend, dachten we. Wiebe en Alice hadden een paar dagen lang slecht weer gehad en ook zij waren toe aan zon, zee en strand. Dat lukte allemaal, want het was prachtig weer en tegenover ons hotel is een paadje dat naar een klein strandje leidt waar behulpzame en fraai gespierde jonge mannen erop toezien dat de ligstoelen worden uitgeklapt en dat de parasols de juiste hoeveelheid schaduw leveren. Verder hadden we prima snorkelsetjes van het hotel gehuurd en was er dicht bij het strand al van alles aan vissen, koralen en ander moois te zien. Wiebe zag een morene en ik een flinke rog! Tussen de middag even oversteken voor een lichte lunch, daarna nog even naar het strand. De mannen zijn zojuist op de scooter van de baas van het hotel naar de geldautomaat gegaan en dadelijk gaan we weer kijken wat de keuken van Amed Paradise nog meer te bieden heeft. Wij worden hier de hele dag zeer verwend met vele schaaltjes pinda's bij de Bintangs en fruit voor tussendoor - de zelfgestookte arak hebben we maar afgeslagen -, waarbij de baas wel liet doorschemeren dat hij een goede recensie op Booking.com van ons verwacht.

Wiebe heeft mij vanmiddag geholpen om via Ibooks wat boeken te downloaden. Tot nu toe wilden we niet aan de e-reader, maar echte boeken zijn toch wel lastig op reis en als je ze uit hebt, is er net geen boekwinkel of ruilplankje te bekennen. Dus nu ga ik, op aanraden van George uit Bangsal, op mijn IPad 'De stille kracht' en 'Eline Vere' van Louis Couperus herlezen. Henk kreeg van Wiebe en Alice voor zijn verjaardag alvast een nieuw boek van Dan Brown, dus die kan ook even vooruit.

Morgen gaan wij een relaxed stukje fietsen, Wiebe en Alice reizen door naar Gili Air. Ons Indonesië-avontuur loopt langzamerhand ten einde. Nog een week genieten van dit boeiende land, dan is het tijd voor een nieuw continent.

1. José ter Haar:
    28 september 2016
    Mmmmm, Elske, gelezen :)?
  2. Elske:
    28 september 2016