WT 16-17, 30 september 2016 - Sambirenteng, Bali - 10 km

30 september 2016 - Sambirenteng, Indonesië

Vandaag, 30 september, is Henks verjaardag en die vierden we dus ver van huis, maar wel op een prachtige plek: Poinciana Beach Resort. Gisteravond hadden we al geskypt met Jan en vanochtend heel vroeg, voor ons om 5 uur 's ochtends en om Nederlandse tijd om 11 uur 's avonds de dag ervoor, met Elske en Anouk. Heel fijn om hen te zien en te horen!

Omdat we toch al zo vroeg zouden opstaan, konden we in een moeite door naar de speciaal voor Henks verjaardag geplande excursie: dolfijnen spotten bij zonsopgang, in zo'n echte Balinese boot, met een aardige medewerker van het hotel. Je moet dan eerst een flink stuk de zee op en er zijn kennelijk vaste plekken waar de dolfijnen zich ophouden. We hebben er een hoop gezien, net boven water uit zwemmend met die karakteristieke rugvin en, van een afstandje, ook een paar die hoog boven water sprongen. Ondertussen kwam de zon op boven zee in prachtige kleuren.

Om half 8 waren we weer terug voor het ontbijt, waarna we probeerden nog een slaapje te doen. Ondertussen stuurden Wiebe en Alice een filmpje waarop zij Happy Birthday zongen en in de loop van de dag kwamen ook via de mail, de blog en Facebook de felicitaties binnen van familie en vrienden voor de jarige. Hij kreeg ook een cadeau van mij: een paar mooie plastic teenslippers!

De tijd werd verder gevuld met snorkelen, ook hier weer prachtig, lunchen, uitrusten van snorkelen en lunchen, en toen weer een excursie. Ik weet niet welke instructies Henk had meegekregen van de dame van de receptie, maar we hebben echt een heel stuk gefietst en goed gekeken of we een bordje met "Waterval" zagen, maar uiteindelijk zijn we omgekeerd en hebben deze poging bijgeschreven in het hoofdstuk "mislukte uitstapjes".

De dag werd afgesloten met een Special dinner for two, aan een mooi gedekte en met bloemen versierde tafel buiten, weer vlak bij zee. Gisteren had ik bij het plannen van de dolfijnentrip bij de receptie verteld dat Henk vandaag jarig was en dat hadden ze goed onthouden. Henk werd verrast met mooie slingers van frangipanibloemen, een prachtige verjaardagskaart en een speciale taart met kaarsjes erop. Dat we halverwege het eten door een regenbui werden overvallen waardoor we hals over kop naar binnen moesten rennen, mocht de pret niet drukken. Een fles rosé Balinese "champagne" maakte het feest compleet.

Totaal 895 km

1. Margot:
    30 september 2016
    Nog van harte gefeliciteerd!!! Namens de hele familie. We hadden graag een vorkje meegeprikt. Trouwens ook een slokje van die Balinese Champagne meegedronken. Veel plezier maar weer!
  2. Ger Willems:
    30 september 2016
    Henk van harte gefeliciteerd! Het is een genoegen om jullie stukjes te lezen en te genieten van de mooie beelden.
    Ger
  3. Tom:
    30 september 2016
    Henk, mooie lokatie om je verjaardag te vieren!! Van harte gefeliciteerd/ ook wij volgen jullie belevenissen op de voet; leuk om te lezen. Tis wel ff wat anders dan wageningen
    Tom
  4. Gerda Noorman:
    Lieve Henk.
    Van harte gefeliciteerd met deze tropische verjaardag. we genieten elke dag van jullie verhalen.
    Nog een hele goede , veilige reis gewenst.
    Dikke smok van Gerda en Jan
  5. Astrid:
    Lieve Henk,
    Van harte gefeliciteerd.
    Marja jij natuurlijk ook.

Wat ziet het er allemaal fantastisch uit wat jullie zien en beleven.

Liefs Albert en Astrid
  6. Margriet:
    1 oktober 2016
    Henk, alsnog van harte, ook van Nico. Marja, is een e-reader niets voor jou? Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een e-reader ideaal is op fietsvakantie. Mooie foto's zetten jullie op de blog. Groetjes, Margriet
  7. Just:
    1 oktober 2016
    Selamat Henk!
    Ik heb ook eens mijn verjaardag gevierd in Bali. Een dag vantevoren had het restaurant in Benoa het verjaardagszwijn al aan het spit gehangen want ik zou het gezelschap gaan trakteren op een onvergetelijk origineel Balinees dinertje.
    Toen we de volgende dag met ons tienen kwamen eten dreef het vlees in een dikke laag vet...
    Maar het toetje zou veel goedmaken, hoewel, een zwarte smurrie die grotendeels uit gesmolten suiker bestond...
    Maar gelukkig kwam toen de kok op zijn gitaar spelen, waarbij het personeel zong, en het werd toch nog heel gezellig.
    Fijn dat jullie je daar ook zo goed amuseren, lekker eten, en zoveel doen,
    Groeten Just