WT 16-17, 7 oktober 2016 - Seminyak, Bali

7 oktober 2016 - Seminyak, Indonesië

Vandaag was typisch een overgangsdag. Ook al gaan we pas vanavond laat naar het vliegveld, je gaat toch niet echt meer iets ondernemen als er nog ingepakt moet worden. We hebben het nodige bij ons en met name de fietsen in de dozen krijgen is nogal een tijdrovend klusje. Daarnaast zijn we gewaarschuwd dat de Australische douane struikelt over ieder zandkorreltje dat je probeert in te voeren, laat staan levend materiaal als groente en fruit en dergelijke. Dat betekende dat de fietstassen, schoeisel en vooral de fietsen zelf grondig moesten worden gereinigd. Al onze kleren waren vies maar werden vanmorgen keurig gewassen en opgevouwen weer aangeleverd door het hotel.

Gisteravond had ik mijn eigen fiets al even naar de brommerwasstraat gebracht een paar kilometer hier vandaan. De Balinezen koesteren hun scooters en dit bedrijf had het erg druk met onderhoud en reparatie en beschikte daarnaast over een speciaal hoekje om de scooters grondig te reinigen. Ze keken wel een beetje vreemd op van mijn verzoek, maar gingen vervolgens enthousiast aan het schrobben en soppen en poetsen. Vanmorgen heb ik Marja's fiets daar ook heengebracht en op de terugweg een borstel en een spons gehaald om de vergeten hoekjes en de banden nog even bij te werken. Een Nieuw-Zeelandse gast vertelde dat het inderdaad erg streng toegaat, maar dat hij verwachtte dat ons rollend materieel de keuring nu wel gaat doorstaan.

Alles staat inmiddels klaar; zometeen nog de voorlopig laatste Indonesische maaltijd en om 9 uur komt het busje weer voorrijden om ons naar het vliegveld te brengen. Het wordt een kort nachtje. Vertrek om 01:20 en een kleine drie uur later landen we op een nieuw continent en in een nieuwe tijdzone. Om acht uur kunnen we de camper ophalen maar ik denk niet dat we ver gaan rijden de eerste dag.

1. José ter Haar:
    7 oktober 2016
    Niet schrikken van de rij herdershonden bij de douane!
    Zo benieuwd hoe jullie Australië gaan beleven.
    Enjoy life down under.
    X
  2. José ter Haar:
    7 oktober 2016
    Blond, he? Besef net dat jullie op het moment van mijn schrijven allang die honden gepasseerd zijn.
  3. Linda:
    8 oktober 2016
    Ik ben heel benieuwd wat jullie eerste indrukken zullen zijn! Liefs