WT 16-17, 17 oktober 2016, Broome, WA

17 oktober 2016 - Broome, Australië

Het was weer een goed gevuld dagje vandaag. Na het ontbijt hebben we ons gemeld bij het 'car hire center' in Broome, waar ze ons gelijk weer doorverwezen naar het bedrijf van de man die gisteren bij ons langs is geweest voor de problemen met de camper. Auto aan de computer, olie en filters vervangen en dat zou alle problemen moeten verhelpen. Een en ander was best arbeidsintensief, dus om de tijd te doden werden wij vermaakt met een 4WD-action DVD over barramundivissen in Kimberley. Verder hebben we wel de tip meegekregen om alleen op echt slechte wegen de 4WD te gebruiken, iets wat ik noodgedwongen de hele tijd al deed. Terug bij de car hire center werden we naar een tweede bedrijf gestuurd, waar ze inmiddels in de startblokken stonden om de airco-unit in de camper te vervangen. Dat ging razendsnel, dus uiteindelijk waren we al voor de middag klaar en staat terwijl ik dit stukje schrijf, de airco te zoemen in de camper. Straks heerlijk koel slapen.

Op de terugweg naar Cable Beach namen we spontaan (kijken of dat wat is) de afslag naar Gantheaume Point. Dit is de westelijkste punt van het schiereiland, waar op een rotsachtige uitstulping de vuurtoren staat en waar bij heel laag water pootafdrukken van dinosaurussen zichtbaar zijn. Het was vrijwel vloed, dus die dinosporen kregen we niet te zien, maar het was er wel waanzinnig mooi. Grillig geërodeerde rotsen met heel veel kleuren en mooie poeltjes met die onvoorstelbaar blauwe oceaan op de achtergrond. Hier en daar was het net abstracte kunst. Op de terugweg naar Cable Beach zijn we ook nog even met de camper het strand op gereden om de Point van een afstandje te bekijken.

Inmiddels was het alweer een graad of 37, dus we zijn snel naar het strand van gisteren teruggereden (i.v.m. de life-guards die deskundige hulp kunnen bieden als je toch een kwal treft in het water). Eerst bij Zanders restaurant een schaal vol met voortreffelijk klaargemaakte zeevruchten verorberd en daarna was het weer lekker dobberen in de Indische Oceaan, die heerlijk fris aanvoelde. Het strand hier is misschien wel het mooiste dat we ooit hebben gezien; enorm groot, prachtig wit zand, super schoon en ook nog eens hartstikke rustig.

Om onze tere huid te ontlasten hebben we daarna een uurtje de schaduw en de koelte van de receptie van de camping opgezocht. We hadden snel even contact met Elsje via de family-app en verder moest er ook nog aan de blog worden gewerkt. Daarna moesten we weer snel op pad naar Broome zelf. Aan de oostkant van het schiereiland bevindt zich Town Beach, waar op maandag altijd een leuke markt is met hippiespulletjes en allemaal lekker eten (vooral Aziatisch, maar ook Mexicaans en hamburgers). We kozen voor een Thais maal, heerlijk. Als dessert nog een vers bereide enorme hoorn met ijs  (mango en kokos) en toen was het tijd om te verkassen naar het Mangrove Hotel. Dit hotel ligt op een heuveltje en is de beste plek om een maandelijks terugkerend fenomeen te aanschouwen: de 'staircase to the moon'. Om precies 19.07 begon de horizon in het oosten iets op te lichten door de opkomende volle maan, die over het golvende water in de baai schijnt. Als de omstandigheden perfect zijn lijkt het net of er een trap wordt gevormd waarmee je naar de maan kunt lopen. Uiteraard trekt dit spektakel nogal wat belangstellenden en het geheel wordt nog eens extra sfeervol omdat er live muziek is van een didgeridoo-speler.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anouk:
    18 oktober 2016
    Het klinkt zo heerlijk allemaal... Ik droom er helemaal bij weg hier op kantoor :)
  2. Pebender:
    18 oktober 2016
    Jaloers!Wat een fantastische tocht.
    Wellicht ooit,eens, wie weet............
  3. Linda:
    18 oktober 2016
    Prachtig verhaal weer, jullie zien zoveel mooie plekken. Zwaar leven hoor...en nu die dinosporen nog. Willen wij een foto van!