WT 16-17, 24 oktober 2016 - Tom Price, WA

24 oktober 2016 - Tom Price, Australië

Het plan voor vandaag was: nog een laatste wandeling maken naar Hancock Gorge, de plek waarvan Henk thuis al zulke mooie plaatjes had gezien, en daarna richting Exmouth rijden.
Dat liep helaas anders. Henk werd om 4 uur 's nachts hondsberoerd wakker en dat werd alleen maar erger: klappertanden en rillen van de koorts, overgeven en algehele malaise. Dan is het met 30 graden in een camper zonder airconditioning niet te doen, dus dachten we aan de huisjes die ze bij Eco Retreat ook verhuren. Helaas bleek dat die ook niet over airco beschikken, maar de staff was wel bijzonder hulpvaardig. Ze zetten voor ons een paar stoelen en een tafel neer in de koele receptieruimte en voorzagen ons van grote flessen water. Omdat het heel goed mogelijk was dat Henk door de hitte uitgedroogd was geraakt, gaven ze hem ijsjes met elektrolyten om het vocht- en mineralentekort aan te vullen. Na een paar ibuprofens voelde Henk zich wat beter en toen zijn we toch maar gaan rijden naar Tom Price, waar een camping was met elektriciteit en waar we dus onze airco konden aanzetten. De 80 km naar dit heel kleine plaatsje viel niet mee - ik heb dus nog steeds niet in de camper gereden en durf het ook eigenlijk niet, dus die arme zieke Henk moest toch achter het stuur -, maar toen waren we ook op een plek waar het goed toeven is en waar de nodige voorzieningen zijn. Een dokter bijvoorbeeld... Want Henk kreeg ook een pijnlijk en rood been, wat naast de koorts verontrustend was. Gelukkig konden we na een telefoontje door de ontzettend aardige campingbeheerster bij de dokterspost terecht. Henk heeft inderdaad een ontsteking aan zijn been, met onbekende oorzaak. In een land vol enge beesten als Australië denk je natuurlijk meteen aan die gemene spinnen en Henk dacht dat hij er eentje aan een draadje had zien hangen in de camper. Dat soort beten geeft echter andere symptomen, een hele geruststelling! Met antibiotica, paracetamol en rust zou het nu snel beter moeten gaan, dus zullen we wel een paar dagen op deze plek blijven plakken. Hier op de camping is geen internet, wel bij het visitor center in Tom Price. Omdat er al licht ongeruste sms'jes van Elsje binnenkwamen - naast rooksignalen is dat het enige dat af en toe doordringt in de bush, hebben we heel snel wat berichten verstuurd, daarna moest de patiënt echt onder de wol.

1. Astrid:
    26 oktober 2016
    Gelukkig dat jullie weten dat het geen eng beest is geweest!
    Wij hopen dat je snel weer opknapt Henk.

Dikke beterschaps kus

Liefs Astrid en Albert.