WT 16-17, 28 oktober 2016 - Tom Price, WA

28 oktober 2016 - Tom Price, Australië

Voor de derde dag op rij reed ik vanochtend vroeg op de fiets naar het ziekenhuis, maar vandaag was het anders: ik ging Henk ophalen! Ik ging iets later dan de vorige dagen, want Jose belde vanochtend vroeg. Het was heerlijk om even een bekende stem te horen na alweer een eenzame en onrustige nacht. Gelukkig waren de echte zorgen voorbij, want gisteren kon er bij onze uiterst serieuze dokter eindelijk een lachje af: de ontsteking was onder controle, de patiënt mocht naar huis. Henk moet nog wel rustig aan doen, het been nog veel omhoog houden en zich slechts op plekken bevinden waar medische zorg in de buurt is.
Na afscheid te hebben genomen van de geweldige zusters Natalie en Victoria ging ik op de fiets terug naar de camping en Henk met de taxi. Het was alsof er een gevangene werd losgelaten uit de bajes, zo blij was Henk om weer buiten te zijn en vrij te kunnen rondlopen. Bij de camper hebben we lekker lui gedaan, wat gegeten, daarna weer even naar bed, en toen was het tijd voor mijn rijles!
Het is heel raar rijden in een auto met het stuur rechts en de versnellingsbak aan de andere kant dan normaal. Links rijden voelde door het fietsen in Indonesië al niet meer zo gek, maar het viel in het begin niet mee om de breedte van de auto in te schatten, waardoor de berm voor Henk soms angstig dichtbij kwam. Na een flink stuk op de autoweg, waar het gelukkig rustig was, ben ik ook nog de bebouwde kom van Tom Price ingereden en heb er geparkeerd, dan had ik dat ook maar gehad. Ik ben er klaar voor! Dus hoe gezellig dat ook zou zijn geweest, Just, je hoeft niet voor chauffeur te komen spelen...
Morgen gaan we eerst een mining tour doen als er tenminste genoeg andere deelnemers zijn, daarna gaan we een stuk richting Exmouth rijden.
De afgelopen dagen waren best zwaar en spannend, zeker als je zo ver van huis bent. Daarom was het erg fijn om zo veel hartverwarmende reacties op de blog, de mail, whatsapp en Facebook te ontvangen. Dank allemaal daarvoor, het heeft heel erg geholpen!
Henk heeft vandaag alweer een begin gemaakt met het plaatsen van foto's op de blog. Het zal nog wel een paar dagen duren voordat we weer toegang tot goed en snel internet hebben, maar er zit veel in het vat en dat verzuurt niet.

1. Alice:
    28 oktober 2016
    Ik had Henk nog een app gestuurd maar nu even zo. Hartstikke fijn dat het gevaar is geweken en jullie weer lekker samen zijn :-)
    Rustig aan doen zal nog wel moeilijk zijn voor Henk maar genieten des te makkelijker! Dikke zoen!
  2. Astrid:
    28 oktober 2016
    Jeetje Henk en Marja, ik had even jullie berichten niet gelezen, dit scenario had ik natuurlijk niet verwacht! Gelukkig weet ik ook inmiddels dat Henk weer uit het ziekenhuis ontslagen is en dat jullie weer op weg zijn, nu met twee kundige chauffeurs:) Dus wens ik jullie weer een heerlijke voortzetting van jullie reis, natuurlijk in goede gezondheid. Hartelijke groet! Astrid
  3. Astrid:
    28 oktober 2016
    Wat een goed bericht om te lezen!
    Wij zijn blij dat het weer goed gaat.
    Doe rustig aan, en geniet nu verder van jullie avontuur.
    Dikke kus, want een emoticon kan ik niet plaatsen hier.

Liefs A&A
  4. Marga ter Veldhuis:
    28 oktober 2016
    Zie je nou wel, Marja, dat dat rijden best meevalt! En ook nog aan de verkeerde kant van de weg! Ik ben trots op jou! Geniet maar lekker van jullie samenzijn! Liefs Marga
  5. Linda:
    28 oktober 2016
    Fijn dat de dokter en verpleging de grommende monstertjes in Henks been weer terug in hun mandjes hebben gestuurd. Stoer hoor Mar dat je nu achter het stuur bent gekropen, je kunt het!
  6. José ter Haar:
    28 oktober 2016
    Pffff...helemaal opgelucht hier dat je weer 'thuis' bent, Henk.Doe je ajb nog wel even rustig aan? Het was niet niks.
    En hé, Marja, kanjer! Ik wist dat je het kon, dat links rijden in een vreemd land.
    Vandaag Els haar bridgefeestje gehad. Of ik jullie heel veel lieve groeten en toi, toi's wil door geven. Bij deze. En een dikke X van moi.
  7. Gerda:
    29 oktober 2016
    Lieve Henk en Marja,

Even een paar daten geen internet en je mist meteen een horror verhaal. Wat fijn dat het nu weer goed gaat, en toch jammer dat je niet in het vliegtuig van de flying doctors mocht.

Veel sterkte en doe nog even rustig aan.

Liefs gerda