WT 16-17, 8 november 2016 - Fremantle Village Caravan Park, Fremantle, WA

8 november 2016 - Fremantle, Australië

Het was vandaag vooral een dag van wachten. Marja's i-pad vertoonde ernstige kuren en we zijn op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde Apple Store. Dat bleek in een grote mall hier zo'n 15 km vandaan te zijn. Heel groot en heel druk met heel veel nerdy jonge mensen die de producten van Apple aan de man brengen. Er is ook een uitgebreide customer service afdeling, maar daar kun je alleen op afspraak terecht. Ze doen een korte intake en dan kom je op de lijst te staan, waarna je sms-berichten krijgt over de voortgang van de wachtlijst. Uiteindelijk waren we om half twee aan de beurt en na wat gepuzzel bleek dat de enige oplossing was om alles te verwijderen, de nieuwste software te installeren en te kijken of het probleem dan was opgelost. Eerst werden er nog wat foto's overgestraald naar mijn i-pad, omdat alle informatie verder ook gewist zou worden.

De ingreep was succesvol en om een uur of drie 's middags konden we naar de Storage King in Cockburn voor de fietsdozen. Lang leve de GPS, want Perth is echt een grote stad en anders waren dit soort acties een stuk ingewikkelder geweest. De drukte is ook ontzettend wennen, we hebben gisteren op een dag meer auto's gezien dan gedurende de rest van de trip door Australië bij elkaar en zo'n camper is toch wel een log apparaat. Eenmaal bij de Storage King aangekomen, bleek dat zij ook transport van huisraad en dergelijke door heel Australië doen. Toen ik, min of meer voor de grap, informeerde wat het zou kosten om onze fietsen naar Sydney te transporteren, bleek dat ontzettend mee te vallen. Onze volgende camper is een flinke slag kleiner dan de huidige en nu is het vervoer van die fietsen al een heel gedoe, terwijl we ze amper gebruiken, dus het besluit was snel genomen om voor deze optie te gaan.

Vervolgens hadden we nog net een paar uurtjes om Fremantle te verkennen. Een toeristisch maar leuk stadje, met veel huizen in een bouwstijl die aan New Orleans doet denken. Bij de lokale fotograaf heb ik de foto's van onze snorkeltrip in Coral Bay op een SD-geheugenkaart laten zetten, want met het nieuw aangeschafte en inmiddels weer geretourneerde kabeltje werkte het niet. Daarna lekker gegeten aan de werf in het hippe en zeer populaire 'Little Creatures', restaurant en bierbrouwerij ineen.