WT 16-17, 9 november 2016 - Fremantle Village Caravan Park, Fremantle, WA

9 november 2016 - Fremantle, Australië

Om vandaag niet de hele dag in de weer te zijn met de voorbereidingen van de (binnenlandse) vliegreis van morgen, pakten we vanochtend op tijd de fiets om Fremantle nog wat beter te bekijken. Vanaf de camping liep er zelfs een echt fietspad naartoe en we zagen er ook fietsers op rijden.

Dat Fremantle een populaire bestemming is, is niet moeilijk te begrijpen. Wat veel andere Australische - en ook Amerikaanse, overigens - steden missen, is een echt centrum met winkels, kunst, cafés en gezelligheid. Hier is dat allemaal in overvloed aanwezig. We liepen een hippe fietsenwinkel binnen, waar Henk op buitengewoon prettige wijze aan een nieuw schroefje voor zijn stuurtashouder werd geholpen. Een stukje verderop was een heel leuke tweedehands-boekenwinkel. Ik had na het overlijdensbericht van mijn schoonzus Gerda de whatsapp-berichten die ik met haar had gewisseld, nog eens nagelezen, want ik wist dat ze me kort geleden nog een boekentip had gegeven. Laat ik nu in Elizabeth's Bookshop  juist die twee boeken van Jeanette Wallis vinden die zij zo mooi vond.. Ik neem ze mee in de tas en ik ga ze met extra veel aandacht lezen.

Voor de lunch streken we neer in weer zo'n superhip café, Moore and Moore, galerie en horeca ineen. Omdat de ontbijtjes er lekkerder uitzagen dan de lunchgerechten, namen we die: gepocheerde eitjes op aardappeltaart voor mij en met zalm voor Henk. Ik nam nog snel een kijkje achter de poort van de Law School, we liepen en passant een mooie binnentuin door en toen was het echt tijd voor de klussen die wachtten.

Bij de Car Wash probeerden we de camper zo goed mogelijk schoon te krijgen - hij was helemaal rood van al het stof - en ook de fietsen kregen een flinke plens water over zich heen zodat ze over een poosje Nieuw-Zeeland binnen mogen. Daarna door naar de Storage King, waar Henk met hulp van medewerker David in no time de fietsen in de dozen had. Die aardige jongen hielp zelfs met het aanpassen van de hoogte van de dozen zodat we nog minder hoefden te betalen voor het vervoer.

Op de camping was het inmiddels alweer winderig en koud geworden, dus hebben we in de camper gegeten: wat restanten uit de koelkast, een vers klaargemaakte salade met garnalen en als toetje een paar sneden van het zoete appelbrood dat we bij de Bakery's Delight  hadden gekocht. Nu appen we al een poos met Jan en Elske over de verkiezingsuitslag in Amerika en gaan we zometeen kijken of we Pa in beeld kunnen krijgen op Skype.

1. Linda:
    10 november 2016
    De volgende overstap al weer. Wat gaat dat toch snel. Goede reis!
  2. Margot:
    10 november 2016
    Hele goede reis! Mooi Australie!!! Ben benieuwd naar Nieuw Zeeland, nog een van mijn wensen!