WT 16-17, 11 november 2016 - Elkira Court Motel, Alice Springs, NT

11 november 2016 - Alice Springs, Australië

Elkira Court Motel, Hospitality in the Outback!, staat op het bord voor ons hotel. Daar is geen woord van gelogen. Vanochtend werd ik wakker met een gelukzalig gevoel: een hele nacht doorgeslapen! In de camper lukte dat de laatste dagen slecht, ondanks dat het bed goed was en de temperatuur alleszins redelijk. Maar er gaat kennelijk toch niets boven een groot zacht bed met knisperend schone lakens en het zacht zoemen van de airconditioning.

Na een ontbijtje in de hoteleetzaal gingen we te voet naar Apollo om de nieuwe camper op te halen. Daarmee gaan we vanuit Alice Springs, gelegen in de Northern Territories van Australië, in zes weken naar Sydney rijden. Deze nieuwe camper is kleiner en simpeler dan de vorige, maar we kregen wel weer een heel uitgebreide uitleg en bezichtiging. Hoe dit voertuig gaat bevallen, zien we over een paar dagen, want Elkira Motel is onze stek voor nog eens twee nachten.

Bij de Tourist Information hebben we voor morgen een leuke tour geboekt naar het toeristische hoogtepunt van deze streek, Uluru National Park. Op aanraden van onze medepassagier in het vliegtuig gisteren gaan we dit wereldwonder niet op eigen gelegenheid bekijken, maar vanuit een bus, met deskundig commentaar en catering gedurende de hele dag. We moeten er wel vroeg voor opstaan, want de bus komt ons om 6 uur oppikken morgenvroeg. Aan het begin van de middag kwam er een telefoontje dat onze bagage - via Melbourne - was aangekomen, dus die hebben we ook opgepikt.

Na nog wat boodschappen hielden we het, ook gelet op de temperaturen buiten van tegen de 40 graden, wel voor gezien en hebben we ons heerlijk in de hotelkamer verschanst. Datzelfde bed, lekkere broodjes, mango's en blikjes fris onder handbereik, wat wil je nog meer? Rond een uur of 7 zijn we wat gaan eten, dit keer bij Overlanders Steakhouse, een echt Australisch restaurant met kangoeroe, krokodil en kamelenvlees op het menu. Meteen bij binnenkomst vragen ze waar je vandaan komt en vervolgens krijg je de vlag van je vaderland op tafel. Het eten was er prima en we hadden nog een leuk gesprek met twee Noorse echtparen naast ons. De tip voor onze volgende reis hebben we alweer in de pocket: naar de westkust van Noorwegen!

1. José ter Haar:
    11 november 2016
    Hopelijk weer een goede nachtrust genoten.
    Mooie dag bij Uluru. En Henk, het is een heilige plek voor Aboriginals, dus niet klimmen!
    X
  2. Linda:
    12 november 2016
    Goed om te lezen dat jullie even lekker bijkomen. Makrn jullie wel leeker veel foto's van Uluru Park?