WT 16-17, 18 november 2016 - Auburn Caravan Park, Auburn, SA, Australië

18 november 2016 - Auburn, Australië

Het was heerlijk stil op de camping in Melrose, afgezien van alle vrolijke vogelgeluiden van de eksters, papegaaien en parkieten in de enorme gum trees, die bij het riviertje naast de camping groeien. Omdat het bewolkt en koel was, brandden we niet al voor zevenen 's morgens de camper uit en konden we lekker kalm aan doen. Marja heeft vervolgens, als afwisseling op de dagelijkse cereal, een uitgebreid ontbijt met toast, spek, eieren en tomaatjes gemaakt.

Om een uur of half elf gingen we op pad voor een korte etappe naar de Clare Valley, een van de beroemde wijngebieden in het zuiden van Australië. Vanuit de Flinders Ranges reden we een mooi heuvelachtig agrarisch landschap in met goudkleurige graanvelden, schapenboerderijen en iets verderop ook wijngaarden. De mevrouw van de VVV in Clare beval ons aan om een klein stukje door te rijden, naar Auburn. Auburn is een leuk, slaperig dorpje met net genoeg voorzieningen, een paar leuke restaurants en een 'camping municipal' bij het cricket/Australian rules football veld, waar nog net een prima plekje voor onze camper was.

Er lopen een paar fietsroutes door deze streek, waarbij je het fietsen kunt combineren met een bezoek aan enkele wijnkelders. Het plan was dan ook om fietsen te reserveren bij Cogweb Café, maar dat ging niet door omdat de eigenaresse ook fotografe is en het hele weekend op pad moest voor een opdracht. We zouden dus de volgende dag terug moeten naar Clare om daar fietsen te huren.

Op aanraden van meerdere van onze volgers lassen we nu af en toe ook eens een 'rust' dag in, dus nadat we de noodzakelijke spullen bij de IGA hadden gehaald en bij restaurant Terroir een tafel voor de volgende avond hadden gereserveerd, konden we in de relaxstand - dachten we. Om vier uur 's middags voelde ik me nog prima en nog geen half uur later had ik koorts, koude rillingen en ook andere verschijnselen die sterk deden denken aan de bloedvergiftiging van nog geen maand geleden. Meteen maar even gebeld met het ziekenhuis in Clare en daar lig ik dus nu dit stukje te typen.....

Het is allemaal een stuk minder heftig dan in Karijini en de antibiotica zijn onmiddellijk aangeslagen. Desondanks toch wel heel vervelend, vooral omdat niet precies duidelijk is wat de oorzaak is en hoe we verdere herhaling kunnen voorkomen. Hopelijk komen er nu wel heldere uitslagen van de bacteriekweken en kan er gericht worden bestreden. Hoewel ik me alweer prima voel en een stuk beter heb geslapen dan die arme Marja alleen in de camper op de parkeerplaats van het ziekenhuis (hotelkamer lukte gisteravond niet meer), zal ik nog minstens een nacht langer moeten blijven.

1. Ger Willems:
    19 november 2016
    Dit is niet het soort spannende verhalen waar we elke dag naar uitkijken. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over de oorzaak en de noodzakelijke behandeling. Zou, gegeven het gebied waar jullie nu zijn, wijn therapie in aanmerking komen?
    Heel veel beterschap!
  2. Marga ter Veldhuis:
    19 november 2016
    Nou moe! Wat een pech! Er moet toch iets te vinden zijn en dat je medicatie kunt meekrijgen voor in de rimboe als het weer optreedt?
    Hou je taai en idd: misschien is een wijntje een goede remedie.
    Liefs van Koos en mij
  3. Astrid:
    19 november 2016
    Dat is even schrikken, voor jou, maar voor Marja valt het ook niet mee! Hopelijk vinden ze inderdaad de oorzaak en kunnen jullie weer gauw op pad. Beterschap Henk en allebei de hartelijke groeten! Astrid
  4. Aly:
    20 november 2016
    Wat naar en dan te bedenken dat je er heel ziek van kunt zijn. Je zult vast internet afgestreund hebben hoe voorkom ik dit? Hou je haaks beiden, liefs