WT 16-17, 2 december 2016 - Queenscliff Tourist Parks, Queenscliff, VIC, Australië

2 december 2016 - Queenscliff, Australië

Omdat Henk zich vandaag weer in het medische circuit moest begeven voor een volgende controle, dacht ik: laat ik eens kijken hoe het met de tandheelkundige hulp staat in Australië. Gisteravond begon een hoektand, met een kroon erop, te spoken en uit ervaring weet ik dat zoiets niet vanzelf overgaat. Dus toen Henk met zijn volgende antibioticareceptje uit het Medical Centre kwam - de rode plek op zijn been is nog niet weg, maar er is geen reden tot zorg -, konden we in de wachtkamer gaan zitten van Belmont Dental Clinic.

De tandarts die mij onderzocht, dacht hardop na over allerlei behandelmogelijkheden, want de röntgenfoto liet niets geks zien. Voordat hij een collega zou gaan raadplegen, gaf hij me nog een flinke tik op mijn tandvlees, waarop ik uit de stoel omhoog vloog. Juist, een wortelkanaalbehandeling moest het worden. Dat deed deze dokter snel en met gebruikmaking van moderne technieken. Ondertussen praatte hij met Henk over onze reis, gaf hij ons tips en maakte gemene grapjes, waarbij hij mij keihard lachend op mijn schouder sloeg. Natuurlijk vond ik het allemaal niet echt leuk, maar ik was wel blij dat ze me zo snel konden helpen.

Nog een beetje groggy liet ik het autorijden graag aan Henk over. We reden via Portarlington door boerenland en langs de kust naar Queenscliff. De reisgids heeft niets te veel gezegd over dit badplaatsje, want met zijn mooi gerestaureerde oude gebouwen, leuke winkels en een keur aan hippe restaurants is het een genot om hier te verblijven.

Wij aten bij Circa 1902, gevestigd in een groot pand uit... 1902 of daaromtrent, denk ik. Zalmkoekjes vooraf, voor Henk Cajunkip met salade en ik at een van de lekkerste mosselgerechten ooit. Grote schelpen met dikke mosselen erin, in een saus van venkel, knoflook, witte wijn en crème fraiche. Bij de toetjes, kokos-gemberijs en chocolade-fudge-cake, bracht de grappige Franse serveerster ons twee glaasjes dessertwijn van het huis - alsof ze wist dat wij daar grote liefhebbers van zijn.

Teruglopend naar de camping was het koud en winderig en waren we blij dat we de donsjacks hadden meegenomen. In de camper doen we nu 's avonds even het elektrische kacheltje aan, dan is het binnen een mum van tijd heerlijk warm.

1. Linda:
    4 december 2016
    Gelukkig is het goed afgelopen met je gebit, Marja, en konden jullie weer genieten van het culinaire aanbod. Met pijn aan je tand was dat geen genoegen geweest.