WT 16-17, 11 december 2016, Omeo Holiday Park, Omeo, VIC

11 december 2016 - Omeo, Australië

Het was vandaag een wel heel relaxt dagje. Omdat er iets mis is met een van de remmen van de camper - waarschijnlijk een versleten remschijf die na het remmen niet meer loskomt - is het advies om niet verder te rijden tot ernaar is gekeken. We moesten toch hoognodig de was doen en op onze mooie, vrijwel uitgestorven camping is het prima toeven. Overdag was het bovendien heerlijk weer, zonnig en zo'n 23 graden, dus al met al helemaal geen straf. Het enige nadeel is dat er geen WiFi is op de camping, anders had ik mooi even wat achterstand op de blog kunnen wegwerken.

Vanmiddag zijn we langs de Livingstone Creek naar het dorp gelopen, om te lunchen en voor een nieuwe internetvoucher van de Tourist Info. Het signaal van hun wireless router is zo sterk dat je buiten prima ontvangst hebt, dus we konden mooi het verslag van gisteren posten, de foto's erbij zetten en de mail ophalen. Ook in het dorp kon je overigens een kanon afschieten op straat, maar gelukkig waren er wel meerdere café's open voor de lunch.

Tegen de avond koelde het al snel weer af en kwam er ook meer wind. Ondanks het kampvuur en Marja's nieuwe 'beany' - zo heten gebreide mutsen hier - waren we na het avondeten al rap terug bij ons onvolprezen straalkacheltje in de camper.

Naar verwachting wordt het probleem met de remmen morgenochtend opgelost en kunnen we weer op pad, verder de bergen in.

1. Linda:
    12 december 2016
    Wat jammer dat jullie zo kort voor de oversteek dit oponthoud hebben. Maar zoals gewoonlijk maken jullie er het beste van door een rustpauze in te lassen. Ook hier komt de kerstdrukte op gang. Gisteren stond er bijna een file bij Tuinland voor de kerstbomen. Het lijkt wel of er dit jaar meer wordt uitgepakt om het thuis gezelliger te maken, met al die ellende in de wereld. Maar in Australië kunnen ze er ook wat van, zo te zien aan de foto's!