WT 16-17, 13 december 2016, Snug as a Bug Motel, Omeo, VIC

13 december 2016 - Omeo, Australië

Tja, toen zaten we nog steeds in Omeo.

Na een laat ontbijt in Twinkles hebben we vanmorgen maar weer onze intrek genomen in de bibliotheek met Wifi om te wachten op de reparatie van de camper. Naast het bijwerken van de fotobijschriften en kletsen met de dames, hebben we nog een bescheiden bijdrage geleverd aan het 'million stars' project. Omeo gaat 10.000 van deze sterren, gemaakt van kunstig in elkaar gevouwen lintjes, leveren. Het doel is om tijdens de Commonwealth Games van 2018 (de Olympische Spelen van de Gemenebestlanden) te pleiten voor het uitbannen van alle vormen van geweld.

Rick, de monteur van de RACV, kwam pas ruim na onze lunch, die we hebben genoten in het laatste café van Omeo waar we nog niet eerder hadden gegeten (the Olde Town Kitchen), opdagen met de gewenste onderdelen. Toen hij het rechtervoorwiel volledig had gedemonteerd bleek er behalve de versleten rem nog een aanvullend probleem te zijn, dat ik helaas slechts in lekentaal kan omschrijven. Er zat een asje muurvast dat juist soepel hoort te schuiven om ervoor te zorgen dat de remmen gelijkmatig blijven werken als de remklauwen dunner worden. Dat blokkeren was niet vandaag of gisteren gebeurd en had ertoe geleid dat de ene remklauw tot op het bot was versleten, terwijl de andere er nog vrijwel nieuw uitzag.

De pogingen van Rick om het asje weer in beweging te krijgen hadden pas succes toen het betreffende onderdeel doormidden was gebroken en dus was Leiden in last. Uiteindelijk heeft hij het achtergebleven stuk er wel uit weten te krijgen, maar er was natuurlijk geen nieuw asje op voorraad. Toyota kan het pas donderdag leveren en vervolgens moet het ook nog met een koerier van Bairnsdale naar hier, dus dan kunnen we pas in de loop van donderdagmiddag weer verder. Bij Apollo snapten ze inmiddels ook dat het nu wel een beetje te dol werd, dus ze hebben opnieuw een kamer voor ons geregeld en zijn op mijn verzoek op zoek gegaan naar een vervangend voertuig. Er is een andere camper beschikbaar in Melbourne, ruim 5 uur hiervandaan. Het volgende probleem was het vinden van een chauffeur, hetgeen bij het ter perse gaan van dit stukje nog niet is gelukt...

Morgenvroeg horen we hoe de vlag erbij hangt. Als de vervangende camper er morgenmiddag een beetje op tijd  kan zijn, wachten we daar op. Lukt dat niet, dan nemen we de bus naar Bright, een leuk stadje aan de andere kant van de bergen, voor een dagje sightseeing met het OV. Als je zo lang op reis bent als wij, zijn een paar dagen oponthoud niet onoverkomelijk, maar dit duurt wel erg lang.

1. José ter Haar:
    13 december 2016
    Ik duim dat Apollo 2 morgen arriveert.
  2. Linda:
    13 december 2016
    Wat een dikke pech ja! Dat jullie nu op deze manier wat nader kennis maken met Omeo, waarbij ik trouwens steeds aan die koekjes moet denken (Oreo's), was natuurlijk niet de bedoeling. Evengoed mooie foto van Marja bij de blommem!