WT 16-17, 14 december 2016 - Snug as a Bug Motel, Omeo, VIC

14 december 2016 - Omeo, Australië

Ons verblijf in Omeo begint een beetje te lijken op de film Groundhog Day: elke dag hoop je die plek te mogen verlaten en dat lijkt ook te lukken, maar de volgende ochtend ben je er gewoon nog steeds. De eerste berichten van Apollo vanochtend waren onduidelijk: wel of geen vervangende auto, nog een nacht in de Bug?
We besloten om in ieder geval maar op de bus naar Bright te stappen, een ideetje van de dames van de Tourist Information. Die bus rijdt drie keer per week in de zomer over de Great Alpine Road tussen Omeo en Bright en stopt onderweg een paar keer in wintersportoorden. Het is een prachtige route door de Australian Alps, die er eerst nog mooi groen uitzien, maar allengs ruiger en kaler worden. In 2003 hebben hier grote bosbranden gewoed en de natuur is daarvan nog niet hersteld. Al die gum trees zonder bladeren, de meeste met spierwitte bast, soms zwartgeblakerd, geven de bergen een wat harig aanzien, vergelijkbaar met Henks grijze baard.

De chauffeur van de bus, een kordate dame van minstens onze leeftijd, vertelde van alles over het landschap: bergen met mooie namen als Feathery Mountains en Little Baldy, en we zagen ook een wild paard. Dat zijn Brumbies, wist de chauffeur; toen zij klein was vingen haar vader en broers die dieren en brachten ze mee naar huis om ze af te richten. Er zaten nog een paar andere passagiers in de bus, kennelijk bekenden, want die werden op de terugweg voor hun huis afgezet. Voor ons stopte de chauffeur een paar keer op een uitkijkpunt zodat Henk foto's kon maken.

Toen we in Bright aankwamen, regende het al en dat was jammer, want dit leuke plaatsje, aan een rivier en met een mooi park, verdient wel wat meer dan de korte wandeling die wij maakten langs de winkels, met lange tussenstops in restaurants.
Van Apollo kregen we de hele dag telefoontjes en sms-jes met wisselende inhoud, maar we gaan ervan uit dat er morgenvroeg een verse camper voor ons klaarstaat, zodat we niet hoeven te wachten op het resultaat van de reparatie.

Vanwege alle gedoe waren we vanavond even in een wat mindere stemming, maar bij terugkomst in the Bug was er een mooi bericht van Elske dat ons weer helemaal heeft opgevrolijkt: zij heeft een mooie nieuwe baan bij het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie, als senior+-secretaris op het taakgebied Terrorisme. En dat op haar 29e!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anouk:
    14 december 2016
    Zulk fijn nieuws van Elskes nieuwe baan! Ik duim voor jullie dat jullie morgen ook goed nieuws krijgen en weer lekker op pad kunnen. Liefs uit Zeist!
  2. Linda:
    14 december 2016
    Het is inderdaad wel een continuing story, die Apollo van jullie. Het lijkt wel of dat bedrijf voor het eerst met een kapotte camper moet dealen. Ik hoop dan ook dat het snel wordt ppgelost voor jullie!