WT 16-17, 20 december 2016 - Kendalls on the Beach Holiday Park, Kiama, NSW

20 december 2016 - Kiama, Australië

Het lukt niet altijd om locatie en activiteiten af te stemmen op de weersomstandigheden, maar deze keer was dat uitstekend gelukt. Het was een stralende zonnige dag met niet te veel wind en we hebben genoten van ons plekje op de camping direct achter het strand. Zwemmen in zee was fris, maar toen we eenmaal een paar flinke golven over ons heen hadden gekregen, was het heerlijk dobberen in het heldere blauwe water van de oceaan. Het was half 2 voor we er erg in hadden. Van zwemmen krijg je honger, dus namen we een goed gevulde sandwich en een ijsje toe als lunch in het gezellige centrum van Kiama. Dat is wel steeds ruim twee kilometer lopen enkele reis, we krijgen dus voldoende beweging op deze manier.

De grootste attractie van dit stadje is de blow hole en daar komen met name hordes Aziaten op af. In het grillig gevormde vulkanische gesteente langs de kust is door erosie een gat gesleten. Bij hoog water en zeker als er veel wind staat, bouwen de golven na enige tijd zoveel druk op in de hole dat er een enorme blow plaatsvindt, een metershoge natuurlijke fontein. En als dan zoals vandaag de zon er mooi op schijnt, zie je bij iedere uitbarsting een prachtige regenboog. Een spectaculair schouwspel!

De dag ging verder heen met een wasje, wat lezen in de camper - er zijn hier weer veel vervelende vliegen en er kwam aan het eind van de middag een onweersbuitje over -, nog wat foto's maken, internetten en ten slotte een lekker etentje bij Hanoi, een Vietnamees restaurant. We zagen daar gisteren veel mensen zitten en dat bleek geen toeval: het eten was er uitstekend.

Op de terugweg naar de camping kwamen we net als gisteren weer langs de domicilie van de (City?) Council en weer was het gebouw in heftige kleuren verlicht en klonken er kerstliederen. We hebben er een filmpje van gemaakt dat dit jaar, bij gebrek aan sfeervolle beelden van de Nieuwegracht of van een sneeuwvlok op een blaadje hulst, maar dienst moet doen als kerstkaart.

Vannacht de laatste keer slapen in de camper! Want morgen leveren we Apollo 3 in en  dan nemen we onze intrek in een hotel in het centrum van Sydney tot we zondag naar Christchurch vliegen.

1. Linda:
    20 december 2016
    Ik wens jullie ook alvast fijne warme Kerstdagen! Leuk filmpje op FB.
    Het eind van Australië is al weer in zicht, wat gaat het toch snel!
    Vast leuk om een paar dagen in Sydney te zitten.
    Wij krijgen hier zeker geen witte Kerst, wel regen en wind.
  2. José ter Haar:
    21 december 2016
    Wowwie!!! Ook weer verrassend mooi dat ZO Australië. Prachtige flora en fauna ook.
    Veel plezier in Sidney.
    X