WT 16-17, 13 januari 2017 - Curio Bay Accomodation, Curio Bay, NZ - 20 km

13 januari 2017 - Curio Bay, Nieuw-Zeeland

Ook vandaag was het uitzicht op het strand en de zee vanuit onze studio weer prachtig en was het heerlijk dat we niet naar buiten hoefden als we dat niet wilden. Maar na twee dagen in bed liggen, lezen, badderen en internetten is de lol van het luie leven er wel bijna af. Vanochtend hebben we heel gezellig eerst met Elske en daarna met Jan geskypt. We zijn weer helemaal op de hoogte van hun reilen en zeilen - het gaat gelukkig met allebei en met Anouk, op een griepje na, prima! Gisteravond hadden we op die manier ook even contact met Pa, maar vanaf een uur of kwart over tien ging kennelijk de knop van de wifi om. Wel fijn dat we elkaar weer even hebben kunnen zien en spreken.

Het weer was het grootste deel van de dag vreselijk: stormachtige wind, buiige regen en ook even hagel. Wel mooi: de zee veranderde iedere vijf minuten van kleur en de lucht erboven ook. Maar na een ontbijt van restjes pannenkoeken, spek en ei kregen we om een uur of drie toch wel trek. Daarvoor moesten we echt op pad, want hier in Curio Bay is helemaal niets te krijgen. Toen het enigszins droog leek, zijn we dus op de fiets gestapt, weer terug naar het leuke, in een oude school gevestigde, restaurant Niagara Falls. Lekker, even in de frisse lucht! En ze hadden er weer uitstekende hamburgers en mangosmoothies, dus die 20 km hadden we er graag voor over. De aardige jongeman die ons bediende, vond ons wel stoer en had het niet druk, dus die kwam even kletsen. Hij wees ons op een tafel waar de medailles en het wielershirt van zijn zus, Laura Thompson, lagen uitgestald. Zij heeft tijdens de Paralympics in Londen en Rio de Janeiro en verschillende wereldkampioenschappen als pilot van een visueel gehandicapte wielrenster zowel goud, zilver als brons gewonnen.

Weer terug in ons knusse huisje is het luieren gewoon doorgegaan. Henk ging betalen bij Dani en Nick en kwam terug met goede gaven: fruit en door dochter Zoë zelfgebakken brood. Buiten knapt het weer op en de berichten voor morgen zijn redelijk gunstig, dus het gaat erop lijken dat we morgen naar Invercargill fietsen!

Totaal 811 km

1. José ter Haar:
    13 januari 2017
    Er staat hier een enorme pan erwtensoep te pruttelen, buiten sneeuwt het en, hoewel zelfs voor mij wat vroeg, neem ik mijn eerste slok, rode, wijn. Het ziet ernaar uit dat we toch een echt stukje winter gaan krijgen.
    Hopelijk gaan jullie nu echt de zomer in en was gisteren de laatste dag slecht weer.
    X