WT 16-17, 25 januari 2017 - Lake View Holiday Park, Wanaka, NZ

25 januari 2017 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

O, wat was het lekker om vandaag lui te zijn! De heftige tocht van gisteren had voor stijve en pijnlijke spieren gezorgd en ook na een nacht goed slapen voelden we de inspanning vanochtend nog goed. Na een laat ontbijt fietsten we naar het centrum van Wanaka met een goed gevuld boodschappenlijstje onder de arm. Het belangrijkste: een knip- en trimbeurt voor Henks haar en baard. Dat lukte bij de derde kapper die we aandeden. Verder wilden we nieuw leesvoer aanschaffen; de camping had niets van onze gading in het ruilrekje. De plaatselijke bibliotheek bleek echter uitverkoop te houden en daar hebben we weer twee nieuwe boeken gescoord.

Wat we ook hebben geregeld: het verblijf op Fiji, over een kleine twee maanden. Bij House of Travel werden we geholpen door Rachel, zeer praatgraag maar efficiënt, met als resultaat dat we straks een week in een leuk hutje op een klein eiland gaan verblijven. Als het dan binnenkort weer eens afzien is op de fiets in regen en storm, ga ik denken aan de infinity pool en de gekoelde (!) handdoeken die ze daar hebben.

Vanmiddag hebben we nog een wandelingetje gemaakt langs het meer: prachtig  blauw, met hoge golven vanwege de harde wind, alles omringd door hoge bergen.
Nu zijn we net terug van Cinema Paradise, een bijzondere bioscoop, waar we de film La La Land gezien hebben. Je kon er in een Morris Minor zitten, op luie banken of gewoon op bioscoopstoelen. In de pauze zijn er zelfgebakken koekjes en ijs te koop. Morgen weer fietsen! We gaan er vroeg voor opstaan, dan is de wind hopelijk nog niet wakker.

1. Elske:
    25 januari 2017
    Ohh dat hutje op Fiji klinkt heerlijk! En de rustdag ook :) Fietsze weer morgen!