WT 16-17, 7 maart 2017 - Colonial on Gladstone Motel, Gisborne - 22 km

7 maart 2017 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

We werden vanmorgen om een uur of half negen gewekt door het geluid van de schoolkinderen die op het sportveld achter ons motel aan allerlei sportieve activiteiten werden onderworpen, deels met muzikale begeleiding. De dag verliep daarna razendsnel terwijl we helemaal niet zo veel hebben gedaan. OK, er moesten na het ontbijt een paar praktische dingen worden geregeld, zoals een wasje draaien en te drogen hangen (vrijwel alle accomodaties hebben een wasmachine en droger beschikbaar, maar ook een droogmolen). Ook was het hoog tijd om de fietskaarten te bestellen voor het stuk van Las Vegas naar Denver. Al filosoferend over hoe we het stuk daarna qua vervoer gaan invullen is het voorlopige plan ontstaan dat we na een weekje pauze in Golden doorfietsen naar Larry & Arlys in Chamberlain (zonder routeondersteuning door de ACA) en vervolgens voor het laatste stuk weer een auto huren vanaf Minneapolis en die inleveren in Newark op de dag dat we weer naar NL vliegen.

Inmiddels was het hoog tijd om naar het centrum te fietsen voor een lekkere lunch bij het Gisborne Wine Centre. Daarna hebben we bij de I-site plaatsen in de bus naar Rotorua en daarna Tauranga gereserveerd en op de terugweg naar het motel proviand voor morgen ingeslagen bij de Countdown. Nu is het al weer bijna tijd om op de fiets te stappen voor het avondeten bij USSCo., gevestigd in het gebouw van de voormalige stoomvaartmaatschappij. Druk, druk, druk ;)

Totaal 2917 km

1. Just:
    7 maart 2017
    Eigenlijk ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Jullie denken al weer over de terugreis terwijl het lijkt alsof jullie nog helemaal niet zo lang weg zijn. Gelukkig ligt er eerst nog veel moois in het verschiet!
    Groeten, Just
  2. Linda:
    7 maart 2017
    Ondertussen zijn wij ook druk met de laatste eindjes van onze LA trip aan elkaar te knopen. We hebben er heel erg veel zin in en de datum komt nu echt in zicht!