WT 16-17, 11 maart 2017 - Garden Cottage on Summer Street, Auckland, NZ

11 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Een heerlijk relaxte dag vandaag in onze cottage in de uiterst welvarende wijk Devonport van Auckland. Het heeft de hele nacht onafgebroken doorgeregend, maar om een uur of tien vanmorgen werd het zowaar droog. De deuren en ramen konden open en de drie dochters (6, 4 en 2) van Emma & Regan kwamen even kijken wat voor volk er zich in hun gastenverblijf ophield.

Toen duidelijk werd dat het voorlopig wel even droog zou blijven, zijn we te voet de wijk gaan verkennen. Veel houten villa's die in het begin van de vorige eeuw zijn gebouwd, bijna allemaal met veranda's en allerlei fraaie details als glas-in-loodramen en andere tierelantijnen in art-deco stijl. We hebben de verleiding weerstaan om op allerlei plaatsen naar binnen te lopen op de openhuizendag die net vandaag door de lokale makelaars werd georganiseerd.

Het centrum van Devonport ligt vlak bij de plek waar de veerboot aankomt en vanaf de heuvel waar je af gaat richting centrum heb je op meerdere plaatsen een mooi uitzicht op de skyline van Auckland Central Business District. Hoewel het winkelgebied niet veel uitgebreider is dan gisteren in Matamata kun je goed zien dat je bij een grote stad bent (meer dan een miljoen inwoners in Greater Auckland, bijna een kwart van de totale bevolking). Alles en iedereen (veel joggers) zag er aanmerkelijk hipper uit dan wat we de laatste weken hadden gezien, alhoewel je ook hier niet uit de toon valt in shorts en een T-shirt.

Na koffie en iets lekkers in de Devonport Stone Oven Bakery en een rondje door het centrum hebben we flink ingeslagen bij de New World om een aantal dagen vooruit te kunnen in ons fully self-contained huisje. Helemaal slim was dat niet, want we moesten nu met alle boodschappen diezelfde heuvel weer oplopen. Na de lunch bleef het weer er onbetrouwbaar uitzien, een goede reden om rustig wat rond te lummelen met de i-pad en een boek onder handbereik. In een hotelkamer verveelt dat meestal heel snel, maar hier voelen we ons zeer op ons gemak - onze eerste kennismaking met Airbnb had niet beter kunnen zijn.

1. Marlon:
    11 maart 2017
    Het klinkt allemaal nog even fantastisch; nog even heerlijk naar jullie foto's zitten kijken van de afgelopen tijd. Heerlijk hoor! Ben zelf ook op vakantie geweest vandaar. Heel plezier en liefs.