WT 16-17, 14 maart 2017 - Garden Cottage on Summer Street, Auckland, NZ - 15 km

14 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

De Garden Cottage is een fijne plek om even pas op de plaats te maken. We hebben een kleine woonkamer met keuken, een slaapkamer met een goed bed en mooie badkamer. En, zoals de naam al zegt, de tuin ligt rondom en met het mooie weer van de laatste dagen is dat heerlijk. Ik heb vandaag zelfs 'uit de tuin' gekookt. De basilicum groeit hier als een tierelier, dus ik heb een flinke bak pesto gemaakt met behulp van de keukenmachine van Emma.

Vanmiddag zijn we op de fiets naar Takapuna gereden, op jacht naar een paar geschikte dozen om de fietsen in te verpakken voor de volgende vlucht. Er waren daar maar liefst vier grote fietsenwinkels, maar het kostte wel enige moeite om een passende maat dozen te vinden. Ze hadden er ook leuke fietspakjes, bijvoorbeeld een glimmend turquoise-geel shirt met bijpassend broekje en schoenen van Specialized. Samen maar ongeveer 800 dollar.. Nieuw-Zeeland is een duur land, verzuchtten we weer. Elke keer als we in de supermarkt hebben afgerekend, kijken we hoopvol de kassabon na, maar die klopt helaas altijd.

Inmiddels is de nattigheid in ons appartement grotendeels verdwenen. Daarvoor heeft er de hele nacht een bouwdroger in de kamer gestaan en vannacht gaat ie weer aan. Op tv zien we dat de regenval van de laatste week ook in Auckland voor veel waterschade heeft gezorgd. Hier in Devonport staan alle prachtige houten Victoriaanse villa's gelukkig allemaal nog overeind.

Totaal 3012 km

1. Linda:
    14 maart 2017
    Jullie vertrek komt in zicht, en die van ons ook! Fijn dat jullie de laatste dagen comfortabel verpozen in de garden cottage.
    Ik ga beginnen met de koffer, zodat ik zonder al te veel inpak-stress op reis kan gaan. Op het werk is het heel druk, dus het wordt nog flink aanpoten.