WT 16-17, 16 maart 2017 - Garden Cottage on Summer Street, Auckland, NZ - 32 km

16 maart 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Bij het uitkiezen van ons appartement heb ik me niet zozeer laten leiden door de locatie, als wel door de mooie plaatjes. Stouwen de meeste mensen hun Airbnb-ruimte vol met spullen die weliswaar hufterproof zijn maar die je op Marktplaats niet eens kwijtraakt onder de rubriek "gratis af te halen", de Garden Cottage kan zo in een woontijdschrift. Mooie lichte meubels, fijn materiaal en leuke extra's als ecovriendelijke shampoo en zeep, wollen plaids en wel tien kussens op het comfortabele bed. Het is dus pure mazzel dat deze plek ook nog eens een uitstekende uitvalsbasis is voor allerlei uitstapjes. Zo vertrekken de veerboten naar het eiland dat we gisteren bezochten, Rangitoto, en Waiheke, waar de reis vandaag naartoe ging, heel handig vanaf de haven hier in Devonport.

Het was een prachtige dag om te fietsen. Op de boot was het nog fris, maar zodra we Waiheke opreden, kon de trui uit. Dat had ook te maken met het zeer heuvelachtige parcours: we moesten voortdurend op en neer en steil ook. Waiheke is een mooi groen eiland waar de druiven het kennelijk goed doen, want het wemelt er van de wijngaarden. Allemaal 'boutique', dus niet zo groot, met bijzondere wijnen. Veel van de wijnhuizen hebben grappige namen als Mudbrick, Tantalus en Wild on Waiheke.

We hebben er een relaxed tochtje van gemaakt. Na een uurtje fietsen lekker koffiedrinken op een aan het strand gelegen terras, vaak even stoppen om van het uitzicht te genieten en foto's te maken en een late lunch bij wijnhuis Cable Bay. We hebben zelden ergens mooier gezeten dan hier, uitkijkend over zee, strand en rotspartijen. Het eten was lekker, de wijn smaakte naar meer, maar dat deden we toch maar niet. Fietsen met drank op geeft ongelooflijke trage pap in de benen, ook al was de afstand naar de boot niet erg groot meer.

Devonport heeft naast een haven ook veel prima winkels, zoals een echte warme bakker en een groenteboer. In de goed gesorteerde lingeriewinkel heb ik gisteren nog een prachtig nieuw badpak gekocht, voor Fiji. En morgen gaan we naar de bioscoop om de hoek om Moonlight te zien. Per ongeluk dus een prima locatie uitgezocht..

Totaal 3044 km

1. Greet Oosterhuis:
    17 maart 2017
    Het is jullie meer dan gegund want qua weer is en blijft dit continent een grillige bestemming. Gedurende jullie verblijf was het wel extreem. Terwijl wij " afkicken " van een maand 'campagne voeren' is er de opmaat naar een formatie , een hele snelle of een weken durende, we beginnen met een vrouwelijke verkenner! Als je ver van huis bent, ben je wel betrokken en toch is het ver weg, dat moet na al die maanden van reizen goed voelen, misschien denk je dat er straks bij thuiskomst veel veranderd is, het kan verkeren, veelal is het gewoon wat het is. En toch is er ' even ' een punt gezet wat vastgehouden moet worden , blijf daar waar je nu bent en geniet en kom t.z.t terug vol energie.
  2. Linda:
    17 maart 2017
    Klinkt alsof jullie een prima plek hebben gekozen voor de laatste week op NZ. Prachtige foto's wederom. Gelukkig is het opgehouden met regenen! Bijzonder om te zien dat het daar zomer is en de druiven al bijna rijp zijn, terwijl hier net de eerste narcissen weer bloeien!